Кои са основните секции, които да включим в уеб сайта си (ЧАСТ 2)

окт. 16, 2023 | Графичен и Уеб дизайн

В Част първа на нашата статия представихме пет основни секции, които всеки уеб сайт трябва да притежава. В част втора ще разгледаме още няколко, които правят уеб представянето ярко, атрактивно и успешно. Нека видим какво не бива да пропускаме, за да осигурим на посетителя едно пълноценно потребителско преживяване с помощта на професионален уеб дизайн.

6. Блог

Блогът е секция, която не само информира потребителите, но и развива уеб сайта ни и спомага за добрата му SEO оптимизация. В нея можем да разгърнем по-подробно различни аспекти от нашата работа, да разширим у потребителя представата за нашите продукти и услуги, тяхното приложение, правилна експлоатация. Тук можем също да разкажем повече за себе си и екипа си, за бизнеса си, да споделим информация „от кухнята“ и да бъдем по-открити. Има много посоки, в които да развием своите блог постове, затова можем да си позволим да публикуваме редовно. Тази практика „освежава“ целия ни уеб сайт и спомага за успешното му позициониране в резултатите от търсенето в Google. Затова не бива да пропускаме тази възможност да покажем своята експертиза и да бъдем от полза на клиентите си чрез своя Блог.

7. ЧЗВ

Често задавани въпроси (ЧЗВ) е вълшебна секция, която може да ни спести огромен ресурс от време и средства. Как ли? Като вместо нас отговори на най-популярните потребителски въпроси относно нашите продукти, услуги и начина, по който ги предлагаме. Без тази страница, мейлите ни ще са препълнени, телефоните ще звънят, а екипът по поддръжката ни ще отговаря на едни и същи въпроси отново, и отново, вместо да се ангажира с наистина проблемните казуси. В отговорите на ЧЗВ целим да снемем колебанията на потребителя и да изясним това, което го спира да предприеме действие. В резюме тези отговори трябва да звучат като ефикасен call-to-action, чрез който да приканим посетителя да пристъпи към желаната стъпка в нашия уеб сайт – да пазарува, да поиска оферта и др.

8. Отзиви

Страницата с отзиви допринася за изграждане и затвърждаване на доверието на потребителя в нашия бранд. В нея можем да покажем положителните отзиви за работата си, с които да помогнем на посетителя на сайта ни да вземе решение. Важно е не само кои ревюта ще поставим там, но и как точно ще ги представим. Успешен подход е да поставим като заглавие някакъв акцент от думите на доволните ни клиенти, които да резюмират мнението им и да дават представа за него, дори и без да се чете целия отзив. Добре е също, ако разполагаме с такава, да поставим и снимка на автора на отзива. Така той ще придобие по-реалистични очертания и препоръките му ще се възприемат по-непосредствено.

9. Новини

Секцията с новини в сайта ни също е от препоръчителните елементи за успеха на нашия уеб сайт, тъй като съдържанието в нея поставя бизнеса ни в актуален контекст. В нея се поместват новости, медийни участия, информация за колаборации с други бизнеси и т.н. Дори да нямаме сензационни събития и изяви обаче, винаги можем да превърнем дори дребни промени в добра новина за бизнеса си. Имаме фирмен празник, прилагаме нова технология в работата си, включваме нов метод за доставка на продуктите си и много други малки крачки в посока на подобрение на предлаганото от нас, могат да намерят място в тази секция. Добре е да ѝ отделяме регулярно време и внимание, тъй като тя е мощен имиджов инструмент, от който трябва да се възползваме.

10. Контакти

В страница Контакти можем да включим всички възможни начини, по които потребителите могат да се свържат с нас. Телефон, мейл, социални мрежи, физически адрес на офиси, адреси на магазини, шоуруми и други трябва да намерят място тук, при това по прегледен начин. Работното време също е редно да се помести в тази страница, за да сведем до минимум риска да ни потърсят в момент, в който не можем да реагираме. Можем да разширим и обогатим тази страница и с директни контакти към членове от екипа ни, които отговарят за определени звена от работата ни. За повече убедителност можем да поставим и техни снимки, за да скъсим дистанцията с потребителя и да го приканим да ни потърси.

Има и още секции, които могат да намерят място в уеб сайта ни, но нека започнем смело с тези. С времето ще ги обогатяваме, разширяваме, адаптираме към настоящето, към динамиката в потребителските търсения и ще добавяме и нови и полезни страници за нашата аудитория. Само така ще бъдем конкурентоспособни и ще можем да се позиционираме успешно в „отметките“ с любими сайтове на все повече доволни клиенти.

Напред

Научи повече за Успешните сайтове

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!