Няколко идеи за интерактивен уеб дизайн

май 10, 2021 | Графичен и Уеб дизайн

Уникалността на всеки уеб дизайн се ражда в активното взаимодействие между дизайн и потребител. Задачата на дизайнера е да планира грабващи моменти на интеракция с посетителя, но колкото и технически брилянти да са, човешката реакция е решаваща за това дали са наистина успешни, дали карат потребителя да ги забележи и използва и съответно – да предприеме желаното действие на уеб сайта ни.

Интерактивно зареждане на страницата

Бавното зареждане е сред водещите причини посетителят да напусне уеб сайта ни. Какво можем да предприемем, за да го задържим в случай, че все пак обемът от информация или функционалностите изискват малко повече време за зареждане? Ще ни бъде от помощ, ако си представим времето за зареждане като престой на нашия клиент в чакалнята на офиса ни – няма как, заети сме, налага се да изчака. Можем единствено да направим чакането му по-приятно, като му предложим кафе, списание, дартс дори. Как да го развлечем зависи изцяло от нас, но трябва да знаем, че в този момент създаваме нагласата за възприятието му на нашите продукти / услуги за в бъдеще.

Времето за зареждане дава възможности – това е момент на висока концентрация на вниманието на потребителя. Той очаква „нещо да се случи“, така че можем да го ангажираме с интерактивно преживяване по време на зареждането. Може да направим ефект, който да пресъздава идеята за прогрес в процеса на зареждане и т.н. Така успяваме не само да го задържим, но и му даваме възможност да бъде активен на сайта ни.

Микроинтеракции

Ховър ефекти, промяна в цвета на някой бутон, промяна във формата на иконка и други креативни варианти ни дават възможност да направим работата със сайта си по-приятна, удовлетворяваща и забавна. На тези микроинтеракции трябва да обърнем специално внимание в уеб дизайна, защото те са онези малки детайли, които грабват вниманието, карат потребителя да „се застои“ на страницата, да ги види повторно. Освен това създават чувството за изпипаност на сайта до последния детайл. Те са израз не само на майсторство в уеб дизайна, но и на отношение към потребителя и специално внимание към него. Важно е да се придържаме към мярата и тези взаимодействия да бъдат деликатни и обвързани с процеса на работа със сайта. Целта им е да насочват посетителя какво очакваме да направи на страницата ни, кой е най-прекият път да извърши взаимодействие и т.н. Добре е да помислим и за завършеност на интеракцията – трябва да става съвсем ясно, че потребителят е завършил действието успешно, за да не изглежда като самоцелна игра.

Анимиран скрол

Скролването е интуитивно поведение на посетителя на уеб сайта – най-естественото нещо за него е да придвижва плъзгача все по-надолу, като очакването тук е да открива нова и нова информация на страницата. Анимация, която са задейства от скрола, предава на посетителя усещането, че страницата сякаш се създава на момента специално за него. Паралакс ефектите също са много сполучливи – при тях обектите на преден и заден план се движат с различна скорост, което вменява чрез движението впечатлението за 3D дълбочина на страницата. Основно правило при ефектите на скрола е да ги използваме уместно – така, че да ориентираме ясно посетителя кога му предоставяме нова информация, на която да обърне внимание.

Слайдери и карусели

Монотонното вертикално движение при скрола може да бъде разчупено чрез използването на карусели и слайдери. Тяхната употреба се налага от широкото им присъствие в мобилните приложения, където потребителите са свикнали често да боравят с тях. Взаимодействието с този тип визии е вече познато, а съдържанието им обикновено се състои от сходни обекти – показваме няколко продукта или пък няколко услуги, които предлагаме. Могат да се сменят динамично в различни варианти – като движение от ляво надясно, сменящи се изображения като въртележка, подобно на размесване на карти и др.

Взаимодействието е в основата на уеб преживяването изобщо. Потребителите не ни посещават само за да пазаруват и да се информират, а и заради уникалната интеракция със сайта ни и това неповторимо усещане, което може да ни даде само виртуалният свят. Затова нека се опитаме да им предложим едно пълноценно онлайн приключение и те ще ни възнаградят със своето внимание и клиентска лоялност.

Напред

Научи повече за Успешните сайтове

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!