6 актуални идеи за интерактивно потребителско преживяване (ЧАСТ ВТОРА)

май 29, 2023 | Графичен и Уеб дизайн

Ако сте изпуснали първата част, можете да наваксате тук. А сега, както Ви обещахме, продължаваме с част втора от нашата статия, в която ще представим още няколко актуални практики в уеб дизайна за създаване на интерактивно потребителско преживяване.

4. Интересна навигация

Навигацията е едно от направленията, с които можем да направим уеб сайта си значително по-интересно и интерактивно място. За тази цел можем да използваме анимации, забавни менюта, нетрадиционно оформление. Основният фокус на усилията ни тук е да превърнем навигацията в увлекателно занимание и да създадем на потребителя усещането, че е на приключенско пътешествие в уеб пространството ни. Вместо да ползва познатите менюта и навигационни пътища като във всеки друг уеб проект, ще му предложим един нетипичен, „зарибяващ“ прочит, след който няма никога да ни сбърка с друг сайт.

5. Гласови команди

Гласовите команди ще бъдат все по-важна част от интерактивното уеб преживяване. Може да се имплементират например като вариант за търсене в уеб сайта ни. Ако даваме такава възможност, трябва да предвидим и да дадем отговор на гласовата команда на потребителя, при това той трябва да звучи максимално като истинска човешка реч. Трябва да помислим и за варианта, в който не можем да разпознаем / намерим това, което потребителят търси. Тогава трябва да върнем също адекватно и естествено с молба да повтори по-ясно или да се насочи към друг продукт например, който действително имаме в наличност. При всички положения трябва да се стремим към впечатление, максимално близко до разговор между себеподобни – усещане, което съвременният потребител – съзнателно или не – очаква от онлайн преживяването.

6. Свръхстимулация

Това е интересна и ангажираща тенденция, която импонира особено силно на по-младите потребители. Значителна част от личния живот на тази възрастова група преминава във виртуалното пространство, а това покачва неимоверно очакванията им. Те имат изисквания към него да ги изненадва, вълнува, интригува. За да събудим тези усещания, трябва да направим нещо радикално – например да скъсаме с конвенционалната естетика и да им дадем нова гледна точка – дръзка свръхстимулация на сетивата. Можем да направим това чрез употребата на ярки цветове, провокативни образи, попъпи, множество интеракции и др. Тук можем да упражним свободата на въображението си, но трябва да удържим порива си дотам, че да може всеки един диалогов прозорец да бъде затворен, всички послания да бъдат четливи и всички провокации да могат да бъдат овладени от потребителя. Така ще му оставим важното усещане, че все пак продължава да държи контрола над уеб пространството, а не обратното.

Да бъдеш уеб потребител става все по-интересно и от нас зависи да дадем на нашите посетители усещането, че могат да видят още, и още. Наред с конкретните им цели на клиенти, те имат и други потребности – да „преживеят“ срещата с уеб пространството, да се забавляват, да се замислят и да се увлекат в прекарването си на нашия уеб сайт. Затова нека им дадем едно незабравимо интерактивно потребителско преживяване, за което да разказват и което да искат да изпитват отново и отново.

Напред

Научи повече за Успешните сайтове

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!