6 съвременни тренда в Instagram, които трябва да познаваме (ЧАСТ ВТОРА)

мар. 11, 2024 | Социални мрежи

В първата част от нашата статия Ви запознахме с част от актуалните тенденции в Instagram като все по-широкото разпространение на reels, вниманието към автентичното съдържание и все по-успешните и ангажиращи колаборации между различни създатели на съдържание в Instagram. Ето и кои са останалите водещи направления в социалната мрежа днес.

4. Персонализация

Значителна част от брандовете вече представят свои „говорители“ в социалните мрежи. Това са лица, които представляват бизнеса ни във видеа, сторита, лайфове. В тях те споделят информация за нашите активности, предложения, истории „зад кулисите“, мисия на бранда, ценности, които споделяме, и др. Видеото като обещаващ и особено актуален формат се съчетава с реално човешко присъствие, към което добавяме и възможността за диалог в коментар например. А тази формула, вече знаем, включва всичко необходимо за изграждане на силна връзка с бранда. Разбира се, не е универсална и не работи при всички бизнеси, но където е уместно, си заслужава да се опита.

5. Вдъхновение от създателите

Брандовете се вглеждат все по-внимателно в работата на инфлуенсъри и създатели на съдържание в Instagram. Понякога тъкмо техните публикации предизвикват много по-силен отзвук, симпатия и нещо особено важно – желанието за притежание на продукта, за ползване на услугата и за съпреживяване на ситуацията на автора като цяло. Това са емоциите, които създателите на съдържание провокират с лекота, като представят по-естествени визии, непрофесионални, но тъкмо затова автентични и предизвикващи истински преживявания у аудиторията. Затова и брандовете тази година ще черпят вдъхновение от авторите в социалната мрежа в желанието си да пресъздадат тяхната непосредственост и лекота в дигиталната комуникация.

6. Постове за пазаруване

Те не са новината на 2024-та, но важността им ще нараства все повече. Instagram и социалните мрежи като цяло все по-осезаемо се превръщат в място за пазаруване. В тях се търсят продукти, разменят се препоръки, взимат се бързи шопинг решения. По този начин пътят към покупката значително се ускорява и улеснява. Причината за това е, че предложенията стигат до потребителя по естествен начин, като се превръщат в част от feed-а му сред публикации от приятели, популярни личности, рекламно съдържание и друга информация. Така без да напуска любимата си социална мрежа, при това с минимално усилие завършва поръчката и продължава…да скролва.

Тенденциите в Instagram само могат да маркират накъде ще е насочено вниманието ни тази година. Социалната мрежа обаче е толкова динамична, че не бива да се успокояваме, че вече сме наясно с новостите. Затова продължаваме да следим промените в нея в реално време и чакаме с нетърпение какво още ни предстои. Следете ни, за да Ви разкажем! 😊

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!