6 съвременни тренда в Instagram, които трябва да познаваме (Част Първа)

фев. 12, 2024 | Социални мрежи

Instagram ще продължи да бъде любимо място на потребители, създатели на съдържание и бизнеси. Информацията в тази социална мрежа се движи с бързи обороти, завладява мощно и грабва вниманието по ясен и категоричен начин. Затова нека не се питаме повече има ли място за бизнеса ни там. Има, разбира се! Нека видим как да се позиционираме успешно в Instagram, като хванем вълната на едни от най-актуалните тенденции за 2024.

1. Reels

Кратко видео съдържание, лесно смилаемо и атрактивно – това трябва да представлява перфектният reel формат в Instagram бизнес профила ни. Тенденцията е и занапред повечето видео формати да вървят именно в тази посока на стегнато представяне, което означава, че трябва да предвидим тъкмо такива видеа, за да се позиционираме успешно сред конкурентите си. Основен актуален принцип тук е да бъдем автентични, за да предизвикаме не само интереса на аудиторията, но и припознаване с бранда ни и това, което предлагаме. Тъкмо този принцип ще определя 2024, за да затвърди господството на:

2. Автентично съдържание

Центърът на вниманието постепенно се измества встрани от перфектните визии, използващи многобройни филтри, стремящи се да отстранят всичко излишно и дори малко отклоняващо се от съвършенството. На преден план през 2024 излизат по-естествени визии, непосредствени сцени от кухнята на бизнеса, реални хора, които работят в него, истински клиенти, които споделят опита си с нашия бранд и др. Колкото по-близо до реалността сме, толкова по-голямо доверие ще предизвикаме у потребителите. По този начин ще се доближим до тях и ще ги приканим да ни възприемат такива, каквито сме – едни от тях.

3. Колаборации

Има толкова много създатели на съдържание в Instagram, че възможността за колаборация изглежда все по-близка, достъпна и привлекателна. Партньорството между инфлуенсъри и бизнеси например е често срещан съюз, който е плодотворен и за двете страни. То ни дава една свежа перспектива към бизнеса и предложенията ни – тази на аудиторията на нашия „партньор“. В зависимост от бизнес намеренията ни можем да се насочим към съвместна работа на местно ниво например, като използваме за отправна точка населеното място, където целим да се популяризираме, и да потърсим свой „местен“ партньор. Ако пък се насочваме към конкретна демографска или социална група съответно трябва да си потърсим подходящи нейни представители. Независимо от полето, където да искаме да се насочим, важното е да изберем партньорство, което да бъде естествено и уместно.

Това са само част от водещите тенденции в Instagram тази година. Кои са останалите трендове, които не бива да пропускаме? Следете ни и съвсем скоро ще Ви разкажем как да се позиционирате с актуално съдържание сред водещите бизнеси в тази социална мрежа.

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!