Как да планираме успешно присъствието на бизнеса си в Instagram

сеп. 19, 2022 | Социални мрежи

За да имаме успешно представяне на бизнеса си в социалните мрежи, трябва да се облегнем на ясна стратегия какво искаме да постигнем и как да го направим според правилата на съответното виртуално пространство. За да се радваме на по-голям обхват, по-голяма ангажираност и повече конверсии, нека видим как да планираме разумно публикациите си в мрежата на Instagram.

Определяне на целите

За да можем да определим представянето си като успешно (или не дотам успешно), трябва да имаме поставени цели. Те, разбира се, трябва да са релевантни за социалната мрежа, в която търсим изява, но и съобразени с нашия бизнес – неговата специфична сфера, етап на развитие и др. В Instagram постижими цели са обхват на съдържанието, разпознаваемост на бранда ни, взаимодействие с бизнеса ни и др. Ако искаме например да постигнем B2B взаимодействия, да си изградим имидж сред други компании или като рентабилен работодател например, трябва да се насочим към други мрежи – като LinkedIn. След като поставим конкретни и реалистични цели пред бизнеса си в Instagram, вече можем да преценим и как да ги измерим и какво съдържание трябва да предоставим, за да осъществим напредък по тях.

Календар на публикациите

Той най-общо определя началото и края на нашата кампания – периодът, който си поставяме за реализирането на определени цели и отделните публикации, които предвиждаме за тяхното осъществяване. Може да е обвързан с определени събития в нашия бизнес като промоция, лансиране на нов продукт, появата ни на нови пазари, развитието ни в нови сфери и направления и др.
В зависимост от естеството на кампанията ни, съответно вече можем да предвидим какво да публикуваме, кога и как. Така ще си осигурим консистентно представяне на бизнеса, което в Instagram е особено важно. За да постигнем кохерентност с дигиталното присъствие на бизнеса си като цяло, добре е да обвържем кампанията си и основните моменти в нея с общите ни маркетингови цели и изяви за периода. Важно е да предвидим и празници, Черен петък и други отличителни събития, които да отразим в целите и темите на публикациите си.

Креативност

Instagram е социална мрежа, свързана изключително с визуалното представяне на брандовете. Това предполага основният фокус да пада върху визията, но наред с нея, можем да мислим и за начин, по който да ангажираме потребителите с нещо повече от лайк. Сторита, видеа, цитати, въпроси, реклами за пазаруване, информация „зад кулисите“, колаборация с инфлуенсъри могат да ни насочат към по-пълноценна комуникация с аудиторията, която да ги предразположи да коментират съдържанието ни, да го споделят и най-важното в контекста на плана ни за публикуване – да го следят с интерес.
Всички предвидени от нас разнообразни типове съдържание трябва да имат своето място в програмата за нашето бизнес представяне. В планирането ѝ можем да заложим и редуване според това каква интеракцията с потребителите целим. Не можем да искаме постоянно да коментират например – трябва да им даваме възможност и да реагират, изразявайки мнение, или просто да се запознаят с полезно съдържание и да го споделят или дори да го запазят само за себе си.

Консистентност

Важно е да поддържаме разнообразието в публикуваното от нас съдържание, но трябва да се стремим и да спазим един общ стил и тон на комуникация. Тези качества на content-а ни трябва да се удържат спрямо цялостната рамка на програмата ни, но също и по отношение на стилистиката на бранда ни. Визията и тона на обръщение от уеб сайта ни е важно да бъдат в унисон с представянето ни не само в Instagram, но и в мейлите от e-mail маркетинг кампанията ни, както и в посланията на Google Ads рекламата ни в мрежата на търсене и т.н. Такова съответствие във визия и послания създава силно припознаване с бранда ни и изгражда доверие и лоялност у потребителя.

Време за публикуване

За да получим оптимално внимание от страна на потребителите, трябва да познаваме по-добре аудиторията си и особеностите в нейното поведение. Кога са най-активни, кога реагират на публикациите ни, кога коментират, споделят и т.н. Има определени общоприети пикови моменти за взаимодействие със съдържанието, но е добре ние да открием нашите. Това се случва най-често с експерименти в различни часови диапазони, различни дни от седмицата – почивни или делнични и т.н.
Можем да си позволим известен период на тестване, докато установим подходящите моменти. Социалните мрежи също ни дават сами предложения на статистическа база кога е добрият момент за качване на публикация – идеи, които можем да изтестваме, за да усвоим или отхвърлим. Ако установим веднъж часовете и дните за публикации, добре е да се придържаме към тях, за да изградим навик у потребителите си да очакват нещо ново от нас по въпросния график.

Вече имаме план за действие? Чудесно – това е сигурен път към успеха, защото създава ред, предвидимост на резултатите и възможност за…още планове за бъдещата ни стратегия. Остава ни още много тестване, потвърждаване и отхвърляне на хипотези и, разбира се, пространство за гъвкавост и взимане на актуални решения. Защото Instagram, като всяка социална мрежа, има своя динамика, към която трябва да се адаптираме, за да постигнем целите на своето дигитално присъствие.

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!