5 начина да увеличим конверсиите в онлайн магазина при завършване на поръчката

мар. 1, 2021 | Електронна търговия

Често завършването на поръчката е момент, в който губим клиента. Може причината да е в прекалено усложнения процес по завършване, извънредно много стъпки, изискването за твърде много лични данни, ненадеждни методи за плащане, лошо взаимодействие от мобилни устройства и др. Нека видим как да направим чекаута в нашия онлайн магазин оптимално лесен и сигурен, за да можем не само да гарантираме, но и да увеличим продажбите си тъкмо в този момент от пазаруването.

1. Бърз и лесен чекаут

Купувачите изоставят количката си по най-различни причини, но една особено разпространена е, че пътят до приключване на поръчката им се вижда твърде сложен и отнема прекалено много време. За да ги улесним максимално в този момент, е важно да премахнем всички излишни стъпки от процеса. Можем да се лишим от изискването по създаване на акаунт при чекаут, както и от извънредно многото полета за въвеждане на данни – всичко, което не ни е наистина необходимо на този етап, може спокойно да отпадне. Колкото по-малко информация въвеждат потребителите, толкова по-лесно и успешно пазаруват.

2. Адаптиране за мобилни устройства

Въпреки че по-голямата част от посещенията на онлайн магазини са от мобилни устройства, покупките от тях не са на същото високо ниво. Причините са най-разнообразни – не само малкият екран, но и по-бавна скорост на зареждане, прекалено много полета за попълване, допълнителни усложнения при въвеждането на информация, поради размера и особеностите на устройството и др. Осигуряването на максимално добро потребителско преживяване през мобилни устройства е основополагащ процес за реализирането на повече конверсии през тях. Именно поради тази причина трябва да отделим повече време и внимание на визуализацията на отделните елементи при завършване на поръчка.

3. Удобни методи за плащане

Липсата на достатъчно опции за плащане е сериозен недостатък, а още притеснения причиняват обикновено и колебанията относно сигурността на плащането. Така че, за да осигурим улеснен процес на пазаруване, трябва да опростим процедурата в съкратени стъпки, плащане с няколко клика, което да вдъхва доверие на потребителя. Развивайки онлайн продажби в България, трябва да се стремим поне да предоставяме възможност за заплащане По банков път, плащане с Наложен платеж, което все още е най-използваният метод, особено от нови за магазина ни потребители, плащане с карта чрез интеграция с надеждна и позната система за картови разплащания.

4. Upsell или допълнителни предложения

В момента за приключване на поръчката можем да добавим допълнителни продукти, свързани с покупката на клиента, идеи за подаръци, сезонни предложения и др. Ако сме на път да му продадем матрак например, можем да предложим атрактивна оферта и за възглавница. Така ще повишим общата стойност на поръчката, ще се свържем по-силно с клиента, като му направим уместно предложение и ще го поощрим да допълни поръчката си.

5. Повишаване на сигурността

При онлайн плащанията сигурността е от ключово значение за решението за покупка. Защитата на данните, които подаваме, както и начинът, по който ги описваме, може да се окаже определящ да пристъпим към пазаруване. Баджове за сигурност, сертификати, разнообразни методи за плащане са моменти от процеса на чекаут, които могат да окажат положителен ефект върху решението за покупка. На този етап е добре да помислим и за думите, които използваме за да насочим клиента къде каква стъпка трябва да предприеме. Например „Верифицирайте e-mail адреса си“ e доста по-добре възприемана фраза от „Въведете повторно e-mail адреса си“. Ако заложим и на думи като „сигурно / защитено плащане“ вместо само „плащане“ също можем да се надяваме, че ще вдъхнем повече доверие у потребителя за неговата сигурност.

Да доведем потребители в онлайн магазина, да ангажираме вниманието им и да им предложим наистина стойностни продукти по атрактивен начин е само част от процеса на пазаруване. За да сме сигурни, че наистина сме ги спечелили, трябва да им осигурим и лесно и даже приятно приключване на поръчката – една финална, но решаваща стъпка, за да станат част от доволните ни клиенти.

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!