Как да достигнем до по-широка Facebook аудитория

авг. 19, 2019 | Социални мрежи

Facebook се опитва все по-фино да отгатва вкусовете на аудиторията си. Всички наши предпочитания се превръщат в сигнал, който показва на социалната мрежа какво харесваме, за да продължи да ни предлага все повече от същото. Този механизъм работи благоприятно за бизнес страниците, тъй като открива заинтересовани от нашето съдържание потребители и създава предпоставки за увеличаване на аудиторията ни.

Докато доскоро социалната мрежа се ангажираше най-вече с отношението ни към приятели, страници, групи, сега ни свързва настоятелно и с отделно съдържание – линк, снимка, видео, което би било интересно за нас, на базата на поведението ни във Facebook. Как разбира какво ни интересува? На базата на нашите реакции, лайкове, коментари. Дори по-пасивните потребители оставят следа, която не може да бъде скрита за алгоритъма. Механизмите му отчитат на какъв тип снимки сме отбелязвани, какви са често посещаваните от нас места, какъв тип съдържание задържа вниманието ни. Facebook следи за типичното в поведението ни – повторяеми действия, установени поведенчески практики. Нашето взаимодействие с определено съдържание се показва и на наши приятели, които чрез реакцията си също могат да влязат в определен модел. Общо взето – всичко което правим или не правим в социалната мрежа, е знак за нея какво съдържание да ни предложи.

След като познаваме правилата на играта, можем да се опрем на някои работещи практики за ангажираност и създаване на заразителна реакция и да помогнем на Facebook да разпространи съдържанието ни още повече.

Дискусия

Дори да не поставяме директно някакъв въпрос, можем да заложим в текста на поста или в описанието към линка към статията от блога си благодатна за дискусия тема. Реакцията към нея може да е израз на личен вкус и предпочитания, напр.: А вие кой цвят боя за коса бихте избрали? Може и да предразположим потребителите към израз на позиция, като публикуваме съдържание, свързано с актуална тема от ежедневието. Дали ще е новина от деня, социално ангажирана тема, наболял проблем от всекидневието, избираме според естеството на бизнеса си. Не е препоръчително да се отдалечаваме от релевантните за нас теми, само и само да бъдем актуални, защото преди всичко искаме да бъдем припознати от подходяща за нас аудитория от потенциални клиенти.

Информация

Ако имаме ресурс да съобщим нещо съвсем ново, което същевременно да е и полезно за аудиторията ни, сме в най-благоприятната позиция. Тъй като откритията и новите изследвания са събития, трудно постижими за много от бизнесите, имаме и още един вариант. Можем да цитираме съдържание, което може да подобри живота на нашите потребители, като им обърнем внимание на съвсем конкретни ползи за тях. Особено успешна практика е да им предоставим съдържание със съвсем прагматично приложение, което да могат да упражнят у дома. Например на клиентите на обществената ни пералня можем да дадем няколко съвета за почистване на някои от най-упоритите петна в домашни условия, като, разбира се, не издаваме всичките си тайни, и оставим частичка магия, до която да се докоснат, само като ни посетят.

Обратна връзка

Да поискаме мнението на потребителите ни е добра идея. Освен тези, които охотно го изразяват и без да са подканени да го направят, голяма част от аудиторията е пасивна. Затова можем да ги предразположим деликатно с изрази от типа на Ще се радваме да разберем какво мислите за… и подобни. Във всеки случай избягваме внимателно въпроси, на които може бързо и лесно да се отговори отрицателно като: Харесва ли Ви новото ни кафе?, А Вие бихте ли си поръчали от новата ни опаковка минерална вода? Целта е да провокираме споделяне на мнение, аргумент, личното преживяване на продукта / услугата ни, а не да получим едносричен и още по-лошото – отрицателен отговор на питането си.

Изявите във Facebook имат заразителен ефект. Ако подтикнем успешно потребителите да започнат да реагират на съдържанието ни, вероятно е да превърнат това в практика и да продължат да го правят и в бъдеще. Това означава все по-голяма видимост за съдържанието ни, още по-голяма аудитория с все повече реакции, което може да бъде обещаващо начало на една устойчива линия на развитие на бизнес страницата ни.

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Работно време

Уважаеми Клиенти и Партньори,

Искаме да Ви информираме, че Alpha Best работи в пълния си капацитет по всички Ваши разработки, проекти и рекламни кампании. Временно ограничаваме контактите на живо, за да спазваме препоръките за безопасност, така че всички Ваши въпроси ще се обработват по e-mail и телефон.

Бъдете здрави, грижете се за себе си и близките си, а грижата за онлайн присъствието си оставете на нас 🙂