Няколко работещи решения за ангажиране на аудиторията във Facebook

юни 24, 2019 | Социални мрежи

Всяко действие, предприето на страницата ни във Facebook или на отделна наша публикация, е вид ангажираност. Независимо дали става дума за харесване, коментар, споделяне, отбелязване от нашата локация, да ни отбележат в пост – всички те са форма на взаимодействие с нашето съдържание и респективно – с нашия бизнес. По този начин се подобрява достигането ни до още по-голяма аудитория и позицията ни в news feed-а. Наред с разширяването на публиката ни, споделянето показва и желание за комуникация и действителното, човешко ангажиране, подкрепено с интерес.

Цел

Каквато и да е основната реакция, която искаме да предизвикаме, не бива да забравяме, че комуникацията в социалните мрежи трябва да е целенасочена. Това предполага да се стремим към това да обучаваме, забавляваме, информираме, вдъхновяваме или нещо друго. Трябва да си помислим какво правим за отделния клиент не само чрез предлаганите продукти, но и чрез комуникацията, която осъществяваме. Можем да му дадем идея как да подобри качеството на живота си, да го разсмеем или да го накараме да се замисли…

За да подтикнем аудиторията си към емоционално или рационално ангажиране, трябва да я познаваме много добре. Можем да я опознаем, като експериментираме с различни типове съдържание и проследим кое се радва на подходящ отклик. Следейки реакциите, можем да преценим какво да предложим, за да предизвикаме дискусия, тонове сърчица или пък масово споделяне.

Простота

В социалните мрежи е добре да се придържаме към семплите решения, които ни носят по-висока степен на припознаване от страна на потребителя. Ако се занимаваме със собствения си блог за ръчно изработени бижута например, е достатъчно да снимаме продуктите си със собствения си смартфон. Една хубава, качествена снимка без прекалена обработка може да бъде много по-подходяща. Така продуктите ни изглеждат максимално близки до реалния си вид и до идеята, че са правени именно от нас, а не сме взели снимката наготово от другаде.

Етика

Колкото и да ни се иска да получим взаимодействие с аудиторията, не бива да я молим за това. Да приканваме експлицитно потребителите да харесват, коментират, споделят, тагват е против политиката на Facebook и срещу основната идея на работата ни там. Цялата ни дейност във Facebook е подчинена на това да направим съдържанието си така атрактивно, че реакцията към него да бъде спонтанна и искрена. Да я изискваме от потребителя е не само некоректно, но и уронва престижа на бранда ни.

Лаконичност

Социалните мрежи налагат свое измерване на времето. Това предполага да бъдем кратки и притегателни за миг. Потребителят скролва предимно на мобилни устройства, при това доста бързо, така че трябва да сме впечатляващи по светкавичен начин и да провокираме бърза реакция. Съдържанието ни трябва да е грабващо, да се разбира лесно и да дава мигновена възможност за припознаване с него. Впечатляваща визия, конкретно и кратко послание и яснота – това се иска от една ангажираща публикация във Facebook.

Видео формат

При видеото реакциите се качват неимоверно. Да направим някое live видео е също много благоприятна възможност да увеличим взаимодействието с аудиторията. Дори да нямаме зала за тренировки по зумба и не сме дресьори на кучета, пак можем да намерим нещо интересно, което да представим с live видео. Можем просто да открием креативен подход към работата си – винаги има какво да покажем от нея.

Въпрос

Това е най-естественият начин да започнем разговор и във виртуалното пространство действа точно толкова добре, колкото и извън него. Питания от типа Как да; Какво мислите за; Кое бихте предпочели… работят успешно за провокиране на реакция от страна на потребителя. Можем дори да попитаме хората какво биха искали да публикуваме. Дадем ли им желаното, ще получим активно взаимодействие и голяма доза искрена пристрастност.

Една дигитална стратегия не се основава на предположения, а на резултати от тестване. За един бизнес 360-градусовите визии например може да са много успешни, но нашият потребител да остава безразличен към тях. Може би предпочита по-изчерпателно текстово съдържание например. Всичко това можем да проследим с различни типове публикации и с ясни метрики, които да ни покажат кой тип съдържание е най-успешен за нас. Ако си изясним това, ще можем да създаваме все по-ангажиращи публикации и да достигаме до все по-голяма аудитория във Facebook.

 

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Работно време

Уважаеми Клиенти и Партньори,

Искаме да Ви информираме, че Alpha Best работи в пълния си капацитет по всички Ваши разработки, проекти и рекламни кампании. Временно ограничаваме контактите на живо, за да спазваме препоръките за безопасност, така че всички Ваши въпроси ще се обработват по e-mail и телефон.

Бъдете здрави, грижете се за себе си и близките си, а грижата за онлайн присъствието си оставете на нас 🙂