Как да подобрим content marketing стратегията си чрез социалните мрежи

сеп. 28, 2020 | Социални мрежи

За да предложим стойност на потребителите си, ни е нужно атрактивно съдържание. А едно от местата, на които съдържанието ни веднага може да получи оценка и реакция, са социалните мрежи. Нека видим как могат да ни помогнат да подобрим цялостната си content стратегия.

Социалните мрежи като източник на информация

Социалните мрежи са идеалното място да видим споменаванията на бранда ни, да видим общия тон и нагласата около определени теми и ключови за бизнеса ни думи. Там можем да получим по-комплексен поглед върху цялата конкурентна среда, в която се развиваме, а и да проследим много други аспекти на възприемането на публикациите и бизнеса ни от аудиторията.

Анализирайки цялата тази информация, трябва да излезем с конкретни решения за нашата бизнес стратегия. Основното тук е да мислим от гледна точка на потребителя, неговите желания и търсения, какви трудности среща и т.н. Добрият бизнес подход е да тръгнем именно от неговите особености и да ги вмъкнем в нашия план за работа. Ако усещаме, че нещо от представата за потребителите ни се изплъзва, идва и мястото на една много важна крачка:

По-дълбоко разбиране за аудиторията

Социалните мрежи са изключително подходящо място за това. Там можем да разберем най-добре какво потребителите ни харесват и какво не харесват, кога са онлайн, какви други брандове харесват, какво съдържание споделят и как го правят. Така можем да преценим какво съдържание да им предложим, за да взаимодействат активно с него. Не по-малко важно е да сме наясно какво съдържание със сигурност не харесват, за да не хвърляме напразни усилия в тази посока. Така ще опознаем по-добре аудиторията си и ще намерим верния път към нейните потребности и интереси.

Разнообразно съдържание

Да бъдем издържани в дигиталното си представяне е важно – да удържим гласа на бранда си, общия стил и др. Но това не бива да довежда до монотонност – да говорим само за бизнеса си с един и същи патос може да отегчи потребителя. Трябва да намерим място за различни перспективи към основните си теми и послания. Можем да разнообразим авторските си публикации с цитати от експерти в нашата област, с позовавания на знакови в нашата среда източници, с резюмета на изследвания, със статистически данни, а защо не и с малко хумористичен поглед над сферата ни на работа.

Не бива да се пропуска и възможността да провокираме създаването на потребителско съдържание. Този подход води до оригинални резултати, които можем да заложим впоследствие и в уеб сайта си. Така ще станат постоянна и видима част от дигиталното ни представяне и ще ни донесат още по-трайни положителни резултати.

По-добро разбиране на съдържанието

Колко души действително стигат в дълбочина до съдържанието ни може да бъде източник на сериозно разочарование. Колкото и атрактивна информация да публикуваме, истината е, че потребителите рядко я прочитат докрай. Нека си представим, че сме направили и публикували в блога на уеб сайта си сериозно проучване за предимствата от използването на газобетонни блокове в строителството – кога се използват, как се работи с тях, защо избираме именно тях, какви са най-често задаваните въпроси и т.н. Всички тези точки представляват задълбочен анализ на темата, който си струва да бъде видян от целевата ни аудитория. За да направим достигането до дълбината на публикацията ни възможно най-лесно, можем да го представим на вниманието на потребителя на малки части, лесни за сканиране и схващане. Можем да осъществим това начинание чрез инфографики, видеа или друг атрактивен, а дори и интерактивен, начин.

За да сме сигурни в успеха на дигиталната си стратегия, трябва да разглеждаме процесите като едно цяло. Както доброто ни съдържание подхранва публикациите ни в социалните мрежи, така и съдържанието в социалните мрежи може да бъде отправна точка за цялостната ни content стратегия. Затова е важно да създаваме добро и задълбочено съдържание за всеки един канал, през който възнамеряваме да го предложим на потребителя. Именно това е първата стъпка в развитието на нашия content marketing.

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!