SEO оптимизация на изображения

авг. 5, 2019 | AdWords и SEO оптимизация

Снимката, твърдят, казва повече от хиляда думи. Що се отнася до SEO оптимизацията не можем да ѝ делегираме задачата да замества текстовото съдържание, но може да ни помогне в цялостния процес на SEO. Нека видим как точно да използваме изображенията правилно.

Цел

Дали става въпрос за статия в блога или за страница от уеб сайта ни, не бива да поставяме под въпрос необходимостта от залагането на изображения. То разнообразява съдържанието, прави го по-атрактивно и разбираемо, привлича внимание и помага за доброто SEO. Говорим по-общо за изображение, тъй като може да не е само снимка, а рисунка или дори диаграма, инфографика.

Търсенето чрез Google на изображения се развива и занапред потребителите ще стават още по-активни в тази посока. Особено в онлайн търговията този метод на търсене работи изключително успешно. Ако се позиционираме добре с изображения, не само ще бъдем откриваеми при подходящото търсене, а ще се сдобием и с добър трафик.

Подбор

Добре е да използваме автентични снимки, когато това е възможно. Ако искаме да покажем производствената си база например, нека го направим с наши реални снимки. При избора се спираме на кадър, който да е релевантен спрямо текста, като поставяме изображението близо до съдържанието, което най-близко го описва.

Може да се ползват снимки от сайтове, които предлагат такива безплатно или платено, но при наличието на хора на снимката, обикновено става ясно, че не са наши авторски. В зависимост от съдържанието, може и да намерим подходящи готови снимки, но когато искаме да представим екипа по поддръжката на услугите ни например, изглежда доста неубедително да поставим снимка с произволни хора. Най-добрият вариант е да се обърнем към професионалист, който да заснеме това, което искаме да покажем.

Контекст

Google се справя все по-добре с разпознаването на съдържанието на изображенията, но не бива да разчитаме само на това. Трябва да създадем оптимални условия за това да става ясно на потребителя не само какво, но и защо го показваме. Това се случва на ниво контекст – както споменахме вече, чрез мястото, на което поставяме снимката. Добре е обаче да добавим и описание, което да казва какво точно е изобразено.

Описанието има отношение към сканирането на съдържанието. Редом със заглавието, подзаглавията, удебеления шрифт, текстът под снимките е следващото нещо, което участва в бързия преглед на страницата. Не бива да изпускаме възможността да ангажираме потребителите с тези няколко думи – така можем да ги приканим естествено и ненатрапчиво да прочетат и останалото ни текстово съдържание. Все пак можем да не добавяме навсякъде описание, а само там, където има смисъл, за да избегнем свръхоптимизацията на страницата и претрупването ѝ с информация.

Специфики

Ключовото за снимката съдържание трябва да присъства и в името на файла. Избягваме автоматичното файлово именуване, тъй като не носи яснота и не спомага за оптимизацията. С ползването на изображения целим по-добра комуникация с аудиторията, така че да назовем снимката на предлагания от нас уред invertoren-klimatik със сигурност е по-добър вариант от 626262.jpg.

Размерът не бива да е по-голям от необходимия за мястото в страницата, където разполагаме снимката. Излишно големият файл би забавил времето за зареждане, което вреди на SEO оптимизацията. Мислим винаги и за компресиране на изображението, за да се зарежда максимално бързо.

Заглавието на снимката няма пряко отношение към SEO, но може да допринесе за по-доброто потребителско преживяване. При някои браузъри името се визуализира при преминаване с мишката върху изображението, което е удобство за посетителя на сайта ни.

Alt-описанието е особено важно, когато по някакви причини снимката не се вижда. Може потребителят да е забранил визуализацията на снимки в браузъра си или пък да използва четец за незрящи. В тези случаи alt-текстът дава представа какво е изобразено, затова трябва да бъде коректен и изчерпателен.

За да намерим точното изображение и да го представим по най-добрия начин, най-важното е да мислим текст и образ в една цялост. Мисълта, която започваме с думи, доизясняваме със снимка или картинка. По този начин не само предаваме посланието си по-комплексно, но и достигаме до по-разнообразна аудитория – тези, които се задълбочават в изразеното с думи, и тези, които отговарят по-добре на визуален стимул. И, разбира се, достигаме и до един особено важен наш читател, който разбира и цени всеки елемент на страницата ни – Google.

Напред

Научи повече за Ефективната SEO оптимизация

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Pin It on Pinterest