5 актуални съвета за SEO оптимизация на изображения

мар. 8, 2021 | AdWords и SEO оптимизация

Значителна част от търсенията в Google са свързани с търсене по изображения. За да имаме добро позициониране по снимките от уеб сайта си, не е достатъчно просто да имаме качествени визуални материали. Необходимо е да помислим за добрата им SEO оптимизация, за да се възползваме максимално от възможностите, които дава търсенето по изображения.

1. Имена на файловете

За да си спестим преработването на имената на снимките в бъдеще, добре е да имаме практика да ги наименуваме коректно още при качването им в сайта. Файлове с имена IMG274692 не биха дали на търсачката никаква информация какво представлява снимката ни, но по-важното е, че не дават никаква информация и за потребителите на сайта ни. Колкото по-изчерпателни са имената, толкова по-лесно е за ботовете на Google да разберат какво е изобразено на снимката и съответно – за какво е цялата страница от уеб сайта ни. Ако предлагаме бижута, вероятно ще имаме доста снимки в галерията, на които са изобразени гривни например. За да бъдем максимално изчерпателни, добре е да ги наименуваме с уникалните имена на модела – така ще постигнем мечтаното от ботовете разнообразие и информативност.

2. Атрактивни фотографии

За да изпъкнем сред резултатите и да бъдем предпочитан избор за потребителите и за търсачките, не можем да разчитаме само на снимки от бази с готови изображения – такива, каквито използват хиляди сайтове в съответната бизнес ниша. Стига да разполагаме с авторски снимки на бизнеса, продуктите, услугите си, непременно трябва да ги включим в онлайн представянето си. Снимка на екипа ни – стига да е качествена и наистина авторитетна – е за предпочитане пред готова снимка на успешни, усмихнати хора, взета от мрежата. Разбира се, това важи само за ситуациите, в които разполагаме с хубави снимки – ако нямаме такива, не бива да държим на всяка цена на автентичността на изображенията. Най-добре е в такива случаи да потърсим възможности за професионално заснемане.

3. Параметри на изображенията

Освен да изберем точния формат – PNG, JPEG и др. в зависимост от целите на изображението – добре е и да компресираме снимките, за да не натоварват сайта и да бавят скоростта му на зареждане. Има различни инструменти, които могат да ни помогнат за това, като с тях компресирането дава добри резултати. Добре е да следим и окончателното качество на снимките, тъй като често в желанието си да облекчим зареждането на страницата си, прекаляваме с компресирането. Това води до зле изглеждащи, пикселизирани визии, които само могат да навредят на имиджа ни и на потребителското преживяване. А такъв резултат не би могъл да ни отведе до челните позиции в Google.

4. Alt описания

Целта на Alt описанията е да дадат текстова алтернатива на изображението за търсачките. Когато то не се зарежда, поради слаба интернет връзка или друга причина, потребителят, както и Google ботът, ще разберат какво представлява изображението. Добре разработеното Alt описание трябва да съответства на снимката, да бъде максимално релевантно спрямо нея и да е изчерпателно, за да избегнем опасността да се дублира с други подобни снимки на сайта ни. Наличието на Alt описания и тяхната пълнота и коректност спрямо съдържанието е фактор, на който алгоритмите на търсачката държат, защото този елемент от SEO оптимизацията на снимките се използва и при посещението на сайта ни от незрящи хора с помощта на четци.

5. Оптимизация за мобилни устройства

Мобилното потребление е все по-широко застъпено, затова непременно трябва да оптимизираме съдържанието си за него. За да бъдат визуалните ни материали добре представени на мобилни устройства, можем да ползваме responsive изображения, които се адаптират към устройството, на което се разглеждат. Така можем да бъдем спокойни, че снимките на хотела ни например ще се виждат еднакво добре на голям екран и на смартфон и успешно ще подтикнат потребителя да взаимодейства със сайта ни на всяко едно устройство. В същото време фотографиите ни ще имат еднакъв шанс да се позиционират на първите места в резултатите на Google за десктоп и за мобилна версия.

Това са само някои от основните насоки за SEO оптимизацията на изображения. Ако не сме мислили в тази посока досега, вече е време да се обърнем и към това направление, защото то е свързано с цялостната оптимизация на сайта ни и с възможността до нас да достигнат и потребителите, които са предприели търсене чрез изображенията в Google. Така че – нека се заемем с оптимизацията на визуалната част от уеб сайта ни още днес и успешните резултати няма да се забавят.

Напред

Научи повече за Ефективната SEO оптимизация

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!