Как хуморът може да направи Facebook кампанията ни по-успешна

авг. 3, 2020 | Социални мрежи

Независимо какви са настоящите ни маркетингови цели – да привлечем повече трафик, да продаваме повече, да постигнем по-голяма осведоменост за бранда си, добрата връзка с аудиторията винаги е най-доброто начало. Хуморът придава на бранда ни човешко лице, провокира емоции, а това е предпоставка да ни запомнят и да следят с интерес посланията ни. Но как по-конкретно ще ни помогне:

Разказва история

Добрата история, разказана грабващо и забавно, се помни, а и помага на човек да се припознае в нея и да потърси своето място в разказа. Не знаем откъде да започнем? Защо не от историята на бранда си – нея можем да разкажем най-лично и ангажирано. Мястото на хумора е в малките моменти, които да я раздвижат и освежат. Не можем да направим от бизнес историята си изцяло хумористичен разказ, но можем да внесем свежест и леки акценти в разказа си, за да привлечем вниманието и да скъсим дистанцията с аудиторията.

Сближава ни с потребителя

Хуморът е отличен начин да привлечем клиентите си, стига да се съобразим с гласа на бранда си и да имаме актуални послания спрямо бизнеса си. Добрият вкус е най-верният критерий дали да се пошегуваме с дадена тема или не. Ако се колебаем дали е уместна за шега, по-добре да не я използваме – във Facebook има доста чувствителни аудитории, с които трябва да се внимава. Ако обаче подберем темата и тона си подходящо, можем да очакваме публикацията ни да стане обект на споделяне между приятели, тема да се посмеем заедно, а защо не и тема на разговор. Това е най-добрият признак за успешна комуникация с бранда ни и с неговите ценности.

Прави посланията ни актуални

Хуморът предизвиква мигновена реакция – усмивка, бурен смях, споделяне. Още по-голяма е спонтанната му сила, когато е провокиран от актуални теми. Като такива можем да използваме културни стереотипи, актуални събития, филми, музика, политика дори. Всички тези теми трябва да засягаме с мярка и с уважение към различията, разбира се, тъй като лошата шега може да навреди ужасно на имиджа ни. Друго базово правило е да подбираме теми, които все пак да имат връзка с бизнеса ни. Целта ни преди всичко е да представим бранда си и след това да бъдем актуални и забавни. Ако мислим в обратната посока, по-добре е да пускаме шегите си през личния си профил, а не на бизнес страницата си.

Придава човешки облик на бранда

Да внасяме малко хумор от време на време прави усещането за бранда ни по-човешко. Зад всяко лого и бизнес стои поне един човек, а най-често – цял екип. Да представим тази идея би означавало да покажем на аудиторията в социалните мрежи, че и ние сме хора като тях и разбираме потребностите им. Можем да го направим чрез забавни снимки от процеса на работа, с малко самоирония или лека закачка с конкуренцията. Така се изгражда здрава връзка с Facebook потребителите и основа за растящо доверие в бранда.

Да бъдем забавни изобщо не е лесно. Да разсмееш някого е по-трудно, отколкото да го разплачеш, така че, ако решим да внесем хумор във Facebook маркетинга си, трябва да сме готови за сериозна работа. Ако не бягаме от мярата и от добрия вкус, както и от гласа на бранда си, няма да сгрешим. И не бива да забравяме, че хуморът не трябва да превзема цялата комуникация с аудиторията ни, затова нека му отредим само част от нея. Така ще можем да отправяме и сериозни послания, когато имаме нужда от тях.

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!