Как да използваме цветовете в уеб дизайна през 2018-та

апр. 23, 2018 | Графичен и Уеб дизайн

Хоризонтът за любителите на цветовете през 2018-та може да се определи с две думи: бляскав и ослепителен.

Палитрата за тази година е наистина богата: от смели, ярки цветове през сладки и нежни пастелни тонове до богатство от нови неутрални нюанси. Звучи Ви познато? Ами, да, такива са трендовете и офлайн.

Ярки и смели цветове

Те са трайна тенденция в дизайна и не отстъпват позициите си и през 2018-та. Не им е трудно да удържат мястото си, тъй като потребителят ги харесва и присъствието им е широко застъпено и в тенденции извън дигиталната сфера. Развиват се бурно и можете да се настроите за появата на още по-смели техни проявления като електриковите цветове, познати от 80-те, тропическите тонове и др.

Комбинативното розово

Розовото триумфира повсеместно и е на път да се превърне в универсален цвят. Нюансите му са от сладката дъвка за балончета, през пепел от рози до сьомга и любимото на поп културата фламинго. Както повечето тенденции в дизайна, и цветовете не са актуални само на монитора. Розовото е свързано с цяло едно поколение млади хора, които не виждат нищо момичешко в този цвят.

Ако не сте свикнали с розовото, е добре да го направите. Просто намерете своя нюанс, защото няма да „избледнее“ скоро. Очаквайте неговата еволюция и адаптация спрямо тенденциите в близкото бъдеще.

Ултравиолетово

Както вече сме споменавали, красивият цвят на 2018-та е много повече от дизайнерска тенденция. Провокативен, изпълнен със съдържание, той носи символиката на контракултурата, неконвенционалното мислене и яркото артистично присъствие, с което отправя дръзко послание към съвременния свят. Ако искате да говорите чрез него, направете го именно през 2018-та.

Пастелните тонове: новата минималистична палитра

Познатият ни минимализъм обикновено е фокусиран върху по-бели сайтове, черно-бели брандове и все по-малко наслада от хармонията на цветовете.

Пастелните тонове са единствените, които могат да спасят положението. Освен за познатото ни бледо розово, ментово зелено, кафяво, сиво, вече има място и за по-„енергични“ пастелни нюанси, които са си направо вкусни! Когато Ви липсва вдъхновение, хапвате нещо сладко, нали? Е, ако не Ви спохожда дизайнерската муза, през 2018-та посегнете към бонбоните и сладоледа…от палитрата с цветовете.

Металическите цветове като неутрални

Тук се наблюдава придвижване на металика от класика към неутралност. Прилага се впечатляващо в разработката на минималистични елементи, съчетава се безконфликтно с естествени материали, а е и въздействащо намигване към лукса и високата класа. Общо взето, металическият оттенък може да се справи с всичко. Затова не се страхувайте да засияете, добавете малко шик към бранда си и не забравяйте: блясъкът привлича!

Модерни градиенти

Те са една от най-мощните тенденции на графичния дизайн през тази година. Опростените дизайнерски решения обичат градиентите и светлосенките, които отлично кореспондират със стремежа към оптимално потребителско изживяване.

Актуалните градиенти включват вече и по-ярки цветови преходи. Не бъдете деликатни, вземете максимума от цветовете, за да предадете посланието си.

Вечното черно е новото черно

Секси, изтънчено, мистериозно или по нещо от всичко това – черното може да бъде фон или основен цвят и да се интегрира в почти всяка дизайнерска концепция. Преди да си кажете черното не е цвят, си сверете часовника – днешното черно е с полутонове на въглен или индиго, което го прави още по-изразително. Освен това се съчетава перфектно с всички останали актуални дизайнерски тенденции.

Сега е времето да бъдете смели и цветни, без това да Ви попречи да удържите добрия вкус. Нещо розово, нещо бляскаво, нещо пастелно и нещо назаем от класическото черно – това е начинът да заявите своята актуалност, дързост и… красота през 2018-та.

Искате да видите тенденциите приложени в изработката на Вашия уеб сайт? Посъветвайте се с професионалисти, това винаги е на мода.

Напред

Научи повече за Успешните сайтове

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!