Как да не загубим клиентите си в процеса на онлайн пазаруване

сеп. 25, 2018 | Електронна търговия

Повече от половината потребители напускат процеса на покупка, без да я завършат. Защо? Най-често срещаните причини са: допълнителни разходи, задължително създаване на акаунт, усложнен процес по завършване на поръчката, невъзможност да се види финалната сума за плащане. Като имаме налице проблемите, можем да опитаме да ги избегнем в онлайн магазина си. Нека да видим кои са най-успешните практики, с които ще задържим потребителите до края на покупката. 

Видима крайна сума

Дайте възможност на потребителя да види цялата дължима сума във всеки един момент от поръчката. Естествено, клиентът Ви изпитва простата човешка потребност да знае колко точно ще му коства покупката. Давайки му тази информация обаче, Вие извършвате нещо повече от информиране – изграждате доверие у потребителя, като го убеждавате, че не криете нищо от него.

Разбивка на разходите

Покажете разбивка на разходите – направете го, дори да осигурявате безплатна доставка. Избройте я като артикул в разходите и пишете, че е безплатна. От една страна наблягате на това, че предлагате нещо гратис и повишавате чувството на комфорт на потребителя, а от друга ще му покажете ясно какво плаща и какво – не. Ако плаща за доставката, непременно опишете колко е точната цена на доставка, спрямо географското разположение. Покажете ясно коя е актуалната за Вашия клиент от Ловеч и за този от Молдова.

Повече опции за плащане

Плащането винаги е травматичен момент за потребителя. Няма избор да плати или да не плати, затова му предложете да реши сам как точно да го направи. Това му създава психологически комфорт и усещане за контрол над ситуацията. Дайте няколко възможности за плащане. За България все още задължителен е наложен платеж, предвидете и възможност за плащане по банка, разплащане с карта за по-уверените и редовни клиенти, както и други възможности, които потребителите постепенно ще Ви покажат, че са необходими.

Пазаруване като гост

Помислете да дадете на клиента възможност да пазарува без да се регистрира. Оставете го да си купи мечтаната електрическа четка за зъби веднага, а след това го изненадайте с форма за обратна връзка, където да изрази мнението си от Вашите услуги или от конкретния продукт и вече да си създаде акаунт, за да може да следи яките Ви промоции.

Предимства и промоции

Ако има предимства в това да се направи покупка именно сега, непременно трябва да се наблегне на тях. Клиентът трудно забравя, когато му е излязло на сметка. Улеснете паметта му, като изрично подчертаете какво предимство му дава да купи продукта „само сега“. Спестява пари, печели нещо допълнително, печели ваучер за следваща покупка, безплатна поддръжка или билет за концерт дори. Изтъкнете предимствата на това, че купува продукта в момента, и ги направете видими в края на покупката.

Бърз преглед на количката

Показвайте на потребителя какво е сложил до момента в количката, без да напуска текущата страница. Нека вижда каква е сумата до момента, а и колко му остава да добави, за да ползва безплатна доставка например.

Наличие на SSL сертификат

SSL сертификатът дава на сайта Ви високо ниво на сигурност, което ясно показва, че данните на потребителя са защитени. Днес посетителят на сайта Ви е дори свръхинформиран за опасностите, които крият несигурните сайтове. Не бъдете сред тях.

Опростявайте процеса безпощадно, направете го максимално интуитивен, но не пренебрегвайте същественото – едно от нещата, които обезателно дължите на клиента си, е коректност относно цената на продукта и съпътстващите процеса на покупката услуги. Продавайте изгодно или скъпо, продавайте, както Ви харесва, но го правете честно. Вие заслужавате това. Клиентът Ви също.

 

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!