Как ще се отразят промените във Facebook на бизнеса Ви

апр. 30, 2018 | Социални мрежи

Една от най-популярните социални мрежи се променя с малки стъпки постоянно. Наскоро обаче обяви и една от сериозните промени в алгоритъма си. Един от аспектите ѝ е по-малката видимост на бизнес страниците в news feed-а – тревожна новина за малкия бизнес, който разчита на трафика от Facebook, за да генерира продажби.

Чудите се дали и Вашият бизнес е застрашен? Да видим.

Анализ на данните

Започнете с анализ на това доколко е зависим бизнесът Ви от Facebook. За целта разгледайте представянето си от седмицата преди промените и го сравнете с това от седмицата след промените. След това съпоставете и със същия период от минала година. После вземете по-голям отрязък от време – няколко седмици или месец – и сравнете със същия времеви отрязък от миналата година. Това, което трябва да разберете, е дали има спад в трафика към сайта от Facebook и съответно – има ли спад в продажбите. И ако има – дали е вследствие на промените в платформата.

За да стигнете до възможно най-реалистични данни, вземете под внимание и странични фактори – дали не сте провеждали рекламни кампании във Facebook в този период и др. Анализирайте добре информацията и имайте предвид, че резултатите от целенасочените Ви маркетингови усилия понякога идват след известно време с ефекта на натрупването. Вие най-добре знаете каква е била политиката Ви в съответния времеви отрязък. Така че проследете внимателно генезиса на ръстовете и спадовете в продажбите, преди да направите окончателна преценка и в никакъв случай не пренебрегвайте конкуренция, странични фактори, промени в потреблението.

Разчитайте на уеб сайта си

Защо ли? Точно заради такива ситуации. Facebook страницата се управлява лесно, да, но ако използвате само нея за осъществяване на бизнес целите си, сте подвластни на всякакви промени, които социалната мрежа провежда. Facebook страницата е отлично допълнение към маркетинговия Ви арсенал, но в неговата основа трябва да бъде добре организиран уеб сайт, върху който именно Вие имате контрола.

Комплексно използване на маркетинг канали

Всички маркетингови канали, които не управлявате Вие, носят потенциален риск, тъй като могат да изчезнат буквално за една нощ, независимо от това колко усилия сте вложили в тях. Гледайте потокът на клиентите Ви да е разпределен между различни канали, за да можете да го поддържате при всякакви обстоятелства. Така дори да пострада едно от маркетинговите Ви средства, бизнесът Ви няма да понесе фатални последици.

Facebook реклама

We run ads” е вече знаменита фраза на Марк Зукърбърг пред Сената от преди няколко седмици. Тъкмо тук е и един от най-ценните ключове за успеха на Вашия бизнес. Въпреки промените в алгоритъма на Facebook, рекламите продължават да дават възможност да достигате до потенциалните си клиенти. Знаете каква аудитория целите? Все още можете да насочите рекламите си към нея.

Следете разпространението на рекламите си и дали получават необходимото внимание и реакция от аудиторията. Платформата Ви улеснява в това отношение, тъй като продължава да е доста добре развита в областта на събирането и анализа на полезните за Вас данни. Следете, оптимизирайте действията си и не забравяйте – най-важно е все пак дали и доколко има ефект от тях.

Facebook ще продължи да се развива и променя, като завоите в политиката му могат да бъдат ощетяващи или благоприятстващи бизнеса. Независимо какво очаква Facebook маркетинга в бъдеще, е добре да направите маркетинговата си мрежа по-гъста, за да може бизнесът Ви да продължава разцвета си, независимо от съдбата на отделните платформи.

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!