Няколко идеи за празнични кампании в социалните мрежи

ное. 11, 2019 | Социални мрежи

Социалните мрежи са шумно място, което става все по-пренаселено. По празниците обаче можем да намерим подходящ момент да привлечем вниманието на аудиторията, когато чувствата им са комбинация от носталгия и ентусиазъм. Затова и усилията тук не се свеждат до един празничен пост с промоция, а изискват да се свържем с клиентите си по задълбочен и емоционално ангажиращ начин.

Раздаване на подаръци като дядо Коледа

Има празници, които особено добре предразполагат към раздаването на подаръци – Коледа, 8-ми март, Свети Валентин. Щедростта ни кара хората да говорят за нас в социалните мрежи. Не е задължително да им предоставим нещо много скъпо, за да ги привлечем. Важното е да е нещо, което да им дава реална стойност. Затова като коледен подарък не е добре да предлагаме отстъпка от следваща покупка или някаква друга облага, свързана непременно с покупка. Подаръкът трябва да е истински подарък, който да раздадем съвсем безвъзмездно – например на 100 от топ клиентите си. Кутия с коледни сладки или бутилка вино винаги са подходящ вариант в такива случаи. Подобен жест би провокирал получателите да публикуват и в социалните мрежи нещо по темата, но в никакъв случай не бива да ги молим за това. За да ги предразположим да го направят естествено, можем да направим подаръка персонализиран. Трогнати от жеста и изкушени от суетата да се похвалят, можем да разчитаме, че ще публикуват няколко добри думи за нас.

„Украса“ на бизнес страницата ни

За да направим празничното си представяне цялостно и завършено, можем да сменим профилната и кавър снимките си във Facebook с техен празничен вариант. Можем да използваме графични коледни елементи, а може и да направим снимка на екипа си, облечен като коледни джуджета например. Ако профилната ни снимка е логото, то може да му се направи празничен вариант – да му добавим еленови рогца за Коледа или пък сърчица за Св. Валентин. Така следването на бизнес страницата ни прилича на посещение в празнично украсен магазин и създава уют и настроение, към които потребителят трудно би могъл да остане безучастен.

Празнично съдържание в уеб сайта

Разработването на обемно съдържание за сайта дава възможността да развием атрактивните празнични теми по-пространно. Ако изберем такъв вариант, в социалните мрежи може да качим част от него, която да създава атрактивен трейлър на написаното. Дългото съдържание в сайта може да ни докара повече трафик, тъй като предполага да бъде особено привлекателно около празниците, когато се предполага, че ще се споделя активно в социалните мрежи. За Коледа например можем да разработим съдържание, свързано с „Петте най-добри предложения за коледни подаръци за деца“, „10 идеи за подарък на шефа“, „Най-нестандартните дестинации за посрещане на празника“, „Кои са най-интересните традиции за посрещане на Коледа по света“ и т.н. Такива теми, развити по ангажиращ и интересен начин, печелят значително внимание и се разпространяват успешно от аудиторията.

Провокация към потребителите

Ако искаме да получим реакция от страна на аудиторията, краткото съдържание, предназначено само за социалните мрежи, може да ни помогне. За целта трябва да използваме форми, които да предизвикват коментари и споделяне на собствен опит. Можем да питаме потребителите например кой е най-несполучливият подарък, който са им правили, коя е първата Коледа, която си спомнят и т.н. Обикновено се правят постове на различни теми и се публикуват до самия празник. Често хората се ангажират с ентусиазъм с подобни публикации, особено когато се засяга емоционалната страна на събитието. Тогава желанието им да споделят идва естествено, а възможността да получат трибуна за собствените си спомени и преживявания ги вдъхновява.

Да направим от празниците бизнес възможност е похват, който работи успешно почти за всяка ниша. Ако изберем добре празничния календар, по който да организираме дейността си, можем да се надяваме на активна реакция от страна на аудиторията. Важното е да бъдем постоянни в публикациите и да не се отклоняваме от правилото да бъдем безкористни, щедри и позитивни, защото празниците са идеалното време да покажем тъкмо тази страна на своя бизнес.

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!