Как да правим SEO за празниците

окт. 28, 2019 | AdWords и SEO оптимизация

Никога не е твърде рано да започнем да мислим за SEO на онлайн магазина си по празниците. Дали става дума за Хелоуин, Черен петък, Коледа, Великден или друго важно за бизнеса ни събитие, трябва да го планираме значително по-рано, за да можем да се възползваме максимално от предимствата на празничния шопинг.

Избор на подходящи продукти

Създавайки празнична кампания, е добре да преценим какво точно да включим в нея като предложения. Добър вариант е да разчитаме на информацията от предишни кампании – какво се продава най-добре по празниците, кой го купува – мъже или жени, на каква възраст и т.н., за да преценим как да го предложим най-успешно. Ако имаме best-seller за празниците, непременно трябва да го включим. Имаме ли нови продукти, които искаме да лансираме, това е идеален момент. Ще привлечем вниманието към тях, като подчертаем новостта, оригиналността им – атрактивни качества, които предразполагат към покупка по празниците. Каквото и да предложим, важното е да подготвим атрактивни продуктови описания, свързани с конкретния повод.

Подбор на ключови думи

Когато кампанията ни е свързана с Коледа например, предполагаме, че това е момент, в който покупките от онлайн магазина ни вероятно са предвидени за подарък. Така че тук подборът на ключови думи е свързан не с това как таргет аудиторията ни би търсила нашите продукти, а с това как хората, които им правят подарък, биха потърсили в Google. За да стигне до „геймърска конзола“ например, майката на един тийнейджър едва ли би написала точно това в търсачката. Ще се започне с „подарък за тийнейджър“, „подаръци за геймъри“ и т.н. Това са подробности, които трябва с малко въображение и с доста повече проучване да предвидим и да включим приоритетно в целевите си страници за кампанията, за да могат роднини, близки, семейство и приятели да открият предлаганото от нас и да го разпознаят като подходящо за своя потенциален получател и за конкретния случай.

Подготовка на празнично съдържание

Да предложим релевантно празнично съдържание е задължително условие, за да направим кампанията си успешна. За целта можем да разработим статии, свързани с предстоящото събитие, както и да преработим някои продуктови описания или на цели категории с артикули, които предлагаме в празничната си кампания. Целта е да ги направим обвързани с текущата ни цел и спрямо събитието. За да постигнем успех, добре е да имаме една основна страница, посветена на промоцията ни, към която да отпращат линкове от другите страници, посветени на конкретни продукти, участващи в нея.

С основната страница свързваме и празничните статии, от които можем да сложим линкове и към отделни продукти, които споменаваме в тях. В заглавия от типа на „Най-посещавани дестинации за Коледа“, „Най-подходящите коледни подаръци за мъже“ или „Как можем да отпразнуваме Хелоуин в София“ можем да обединим доста празнични предложения по интересен и атрактивен начин. Може да се използва и старо съдържание, което само да преработим. Независимо дали е преработено или съвсем ново – каквото и да публикуваме, трябва да бъде оптимизирано по ключовите думи и фрази и обвързано със структурата на сайта с вътрешни линкове.

Оптимизация на скоростта на мобилна

Важна е за SEO на онлайн магазина ни във всеки един момент, но когато се готвим за празнична кампания, в която искаме да продаваме по-активно, скоростта на мобилна е особено значима. Клиентите ни пазаруват подчертано от мобилни устройства, а тази тенденция ще става все по-силна и занапред. Те искат да видят промоциите първи, да купят набелязания продукт, докато не е свършил, като това трябва да се случи максимално гладко и безпроблемно. А едно от най-фрустриращите преживявания за потребителя ни е бавно зареждащият сайт, в който се мъчи с часове да стигне до потвърждаване на плащането и поръчката си.

Ранен старт

Необходим е определен период от време, за да се класираме, затова трябва да започнем поне 2 месеца преди събитието, като работим по утвърден график. Важно е целевите страници, които ще искаме да оптимизираме, да са създадени и развити на уеб сайта ни. Трябва да подготвим феновете ни в социалните мрежи, че предстои намаление за празниците. Освен по тези канали е важно да реагираме и с e-mail маркетинг кампания с повече подробности. Така си осигуряваме ефективно разгласяване на промоцията, като, разбира се, конкретните срокове за реакция са относителни и трябва да бъдат съобразени с естеството на бизнеса ни.

За да сме сигурни какво сме постигнали, трябва да имаме предварителен план какви показатели ще следим. Дали усилията ни се възнаграждават зависи от поставените цели – може да са продажби, трафик, свалени приложения, записвания за newsletter. Щом в самото начало знаем какво искаме да постигнем, то трябва да създадем предпоставки да бъде измерено в процеса на кампанията. Така ще се ориентираме в успеха си, както и в това какво можем да подобрим следващия път.

 

Напред

Научи повече за Ефективната SEO оптимизация

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Pin It on Pinterest