Как да реализираме успешна Halloween кампания онлайн

окт. 11, 2021 | Електронна търговия

Halloween или Денят на Вси Светии се чества на 31 октомври. Празникът набира популярност у нас и става по-познат и отбелязван напоследък. Затова и темата за вещиците и зомбитата намира място в онлайн магазините все по-често в последните години. Стига бизнесът ни да може да се впише в духа на празника и аудиторията ни да е подходяща да оцени „зловещите“ ни идеи за Вси Светии, можем да ѝ предложим оферти в стил „лакомство или номер?“ и да разчупим визията на онлайн магазина си тази есен.

Призрачно онлайн настроение

В подготовката на кампанията си е добре да предвидим Halloween банер, с който да посрещнем посетителите си. Паяжини, дружелюбни вампири, духчета са подходящи герои за тази цел. Не бива да се увличаме много, тъй като наистина зловещите визии са рисковани и по-скоро могат да отблъснат част от аудиторията. Landing страница, посветена на специалните ни предложения, също ни е необходима. Там отново запазваме страховитата стилистика, като можем да развием и микро интеракции, обвързани с темата на празника. Има изобилие от атрактивни елементи за това време на годината и можем да развихрим въображението си и да си позволим да сме по-закачливи. Това настроение трябва да заложим и в езика, който използваме. Лексиката ни дава възможност да ползваме различни интерпретации на страшното, зловещото, ужасяващото и др. Колкото по-изобретателни сме в езика на хелоуинското настроение, толкова по-добре.

Halloween оферти

Ако успеем да създадем правилното настроение за Все Светии, можем да очакваме потребителите да направят непредвидени покупки в края на октомври. Можем да предложим атрактивни намаления, допълнителни подаръци, специални продукти, обвързани с празника и т.н. Не бива да пропускаме в плановете за кампанията си да предвидим конкретни срокове на празничните ни предложения. Добре е да ги комуникираме ясно във всички маркетингови канали, които ползваме за разпространение. Силен ефект предизвиква и поставянето на каунтър в онлайн магазина ни, който да отброява времето до старта на кампанията и после съответно – до нейния край. Чувството за спешност е много важен стимул за пазаруване, от който трябва да се възползваме винаги, когато имаме възможност.

E-mail маркетинг

Добре разработената кампания в самия онлайн магазин е задължителна основа за успешните празнични продажби. Оттук насетне трябва да предвидим как да разпространим предложенията си сред нашите аудитории. E-mail маркетингът е задължителна стъпка – с него можем да приканим различни групи потребители да се възползват от зловещо атрактивните ни оферти. С леки разлики в посланията можем да отправим неустоими предложения към купилите от нас, към изоставените колички, към посетителите на сайта ни, не предприели действие и т.н. В имейлите трябва да удържим празничната тема, да бъдем закачливи и остроумни и да не пропускаме да фиксираме конкретни срокове на офертата си.

Маркетинг в социалните мрежи

Във Facebook и Instagram темата за предложенията за Вси Светии се радва на особено силен отзвук. Тези социални мрежи са подходящо място и за взаимодействие с аудиторията. Можем да приканим потребителите да проявят творчество, като споделят рецепта за „вещерски“ сладкиши, снимки от празника, костюмите, които са приготвили за себе си или за децата си и т.н. Може и да не е общоприет у нас празник, но е повод, който силно въодушевява част от хората. В детските градини и в училищата все повече се правят събития за децата на този празник, така че можем да очакваме активна реакция, особено от родителите на малки деца. Само трябва да им дадем подходящо предизвикателство и ще откликнат с авторско потребителско съдържание и така ще разпространим празничните си оферти много по-успешно и естествено.

Важно качество на Halloween е, че дава богата тематика за въображението на потребителя. На нас като представители на различни бизнеси пък предоставя широки граници за това да проявим чувство за хумор, да бъдем за малко не толкова сериозни и да се забавляваме като децата. Хайде, време е да подготвим карнавалните костюми и неустоимите празнични оферти!

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!