Google навърши 20: какво се променя

окт. 1, 2018 | Ads и SEO оптимизация

Достатъчни ли са 20 години, за да кажем, че познаваме Google добре? Търсачката се развива постоянно, разбира ни все по-добре и смята занапред да станем още по-близки. Бъдещето за нея е бляскаво, фантастично и все по-вълнуващо.

Какво ще се промени

В общи линии развитието ще се изрази в три основни посоки. Ще се промени не само качеството на резултатите, но и самото търсене. То ще се превърне много повече в пътешествие в света на информацията, отколкото получаване на отговори. Самите резултати ще изкушават потребителя, дори и без да е търсил конкретно тях в момента. Накратко – все по-релевантна информация, съобразена именно с Вас, която Ви предоставя възможност да се задълбочите в нея.

Потребителско намерение

Защо потребителят въвежда дадена дума за търсене е въпрос, на който търсачката от години се опитва да намери бърз отговор. Намерението му е да го купи, да получи отговор на въпрос или да открие определен уебсайт. Това намерение е тясно свързано с потребителската пътека. Google и към настоящия момент знае доста за процеса на търсене, особено когато става въпрос за пазаруване – човек рядко купува нещо веднага, след като е научил за съществуването му. Онлайн поведението на потребителя се състои от стъпки, които постепенно довеждат до покупката. Google все по-добре ще се ориентира къде сте в потребителската пътека и ще Ви предоставя все по-прецизно съдържание, отговарящо на конкретния етап. Така търсачката ще предусеща къде искате да отидете, какво точно искате да направите и ще Ви поощрява да стигате до още и още информация, дори и без да сте я търсили с конкретна дума.

Откриване на ново съдържание

Google ще предостави възможност да проследявате пътя си до резултата, както и лесно да съхранявате намереното съдържание за по-късно. Дава също и предложения да задълбочите познанията си по дадена тема. Това ще бъде възможно, като информацията за търсенето стане много по-организирана и започне да показва подтеми, които дават възможност за ориентация.

Изкуствен интелект

Google го използва отдавна за разбиране на чужди езици и ползва това знание, за да въведе нови типове търсене. Все повече се вглежда в контекста, за да се свържат думите с по-големи концепции. Така при отправяне на определен въпрос към Google, резултатите може да не съдържат точните думи, от които е съставен въпросът, но да хващат естеството на проблема и да съдържат информация, която наистина е полезна за потребителя към момента на търсенето.

Визуални търсения

Търсачката ще дава възможност да се задълбочите в това какво съдържа едно изображение и да се фокусирате в по-нататъшното си търсене точно върху обекта, който Ви интересува. Търсенето на изображения ще бъде все по-контекстно ориентирано и ще отвежда към определени съпътстващи ключови думи. Видеото също ще присъства все по-настоятелно, като Google ще ни отвежда към частта от него, която е свързана с нашето търсене.

Продължаваме да работим с търсачката, както винаги сме го правили, но резултатите, които получаваме, са все по-задълбочени и индивидуални. Google говори все повече лично на Вас и отгатва намеренията Ви, води Ви до резултатите, но иска и да останете в тях и да продължите… намирането.

 

Напред

Научи повече за Ефективната SEO оптимизация

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!