Как да имаме успешна Google реклама на локално ниво

сеп. 2, 2019 | AdWords и SEO оптимизация

Когато имаме местен бизнес, за който локалните успехи могат да бъдат решаващи, имаме нужда рекламата ни в Google Ads да се позиционира на водещо място, за да бъдем предпочитан избор дори пред големи корпорации. В много случаи, особено ако продаваме във физически магазин в района и когато предлагаме услуга на местно ниво, ние сме по-удобният за клиента вариант. Да видим как да му покажем, че съществуваме, и че сме наблизо.

Обхват

Най-логичното начало за местната изява на рекламата ни е да я насочим към територията, която ни интересува. Тук съобразяваме не само населеното място, в което се намира бизнесът ни, но и територията, която можем да обслужваме. Имат се предвид районът, до който доставяме продуктите си, ако сме онлайн магазин, или обхватът, до който могат да достигнат услугите ни. Ако ресторантът ни предлага обедно меню например, територията се стеснява още повече, тъй като би било безпредметно да рекламираме в кв. Надежда обедното меню на ресторант в Слатина например. В случаи като този е най-подходящо насочването в радиус.

Добре е да прецизираме обхвата на рекламите си според целите на конкретната кампания. Можем да проведем кампания за brand awareness, насочена към цялата страна, но да имаме отделна кампания за текущата ни промоция за безплатна доставка на електроуреди в района на складовата ни база. Така посланията ни отиват точно там, където трябва – при потенциалните ни клиенти.

Ключови думи

Често с насочването в определен район, решаваме че се изчерпва усилието ни да таргетираме локална аудитория. Да поставим в ключовото словосъчетание и населеното място обаче често е много находчиво решение. Това ни дава сигурността, че няма да попаднем в резултатите на проучващите пазара, а на тези, които вече се интересуват от „климатици плевен“ и са готови да дойдат до шоурума ни да ги разгледат или директно да си поръчат от онлайн магазина ни с безплатна доставка в района на Плевен.

Рекламен текст

Ако не сме онлайн магазин, който доставя да всяка точка на страната, то трябва да посочим особеностите – каква територия покриваме, евентуално докъде доставяме безплатно, ако има привилегии за покупка на място или пък определени промоции във физическия ни магазин, трябва също да споделим това в рекламния текст. Колкото повече информация дадем в рекламата си, видима веднага на страницата с резултатите в Google, толкова по-малко кликове на объркани потребители ще получим. Видят ли какво и на кого предлагаме, ще се озоват на сайта ни тези, които отговарят по-пълно на образа на потенциалния ни клиент.

Разширения

В тях можем да дадем доста контекстуална информация, която да ориентира потребителите къде продаваме, докъде доставяме, какъв радиус обслужваме. Ако е останало нещо, което не сме успели да кажем в рекламния текст, тук е мястото да го направим. Ако сме от бизнесите, за които мястото е наистина важно, можем да включим и разширението за местоположение. Ако предлагаме курсове по немски за деца например, вероятно е от решаваща важност къде точно е школата ни.

Задължително ползваме и разширение за обаждане, тъй като търсенето през мобилни устройства нараства постоянно, а потребителят е все по-склонен да ни се обади и да поиска оферта, да попита за наличност или за по-подробна информация. Нека му дадем възможност да се свърже с нас, така правим връзката ни малко по-топла и го предразполагаме да си тръгне с повече от това, за което първоначално се е обадил.

Колкото и целесъобразно да лансираме рекламата си първоначално, фините настройки идват впоследствие. За да знаем какво да променим, на какво да наблегнем, какво да включим или изключим, къде да засилим присъствието си, следим потребителското поведение. То е най-важният източник на информация, който ще ни покаже как да се доближим повече до нашите хора и ги превърнем от потенциални в реални клиенти.

Напред

Научи повече за Ефективната Google реклама

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Pin It on Pinterest