Как добрият дизайн наистина работи
окт. 8, 2018 | Графичен и Уеб дизайн
Съзнанието ни е заето през повечето време с визуални впечатления. Когато потребителят държи опаковка, нейният вид му влияе много повече, отколкото аромата или усещането от продукта. Така е и при посещението на уеб сайт – визията въздейства върху цялостното възприятие за бранда и предизвиква спонтанна реакция на радост, вълнение, страх и т.н. Нека видим как се случва това и как да използваме процеса в наша полза.
Първо впечатление
Понякога то може да е и единствено – особено ако е лошо. Спомнете си за всички несъстояли се втори срещи. Какво не Ви хареса в отсрещния човек при първото Ви виждане? Прическа, неподходящи дрехи, телосложение? Първото впечатление е за очите и този вид информация въздейства много по-бързо от останалите сетивни сигнали. Дайте шанс на бизнеса си за втора среща с клиента с ефектно лого, хубав сайт, модерна визия. Представете го в най-добрата му форма и отсрещната страна ще му предостави възможност да докаже, че има и прекрасна същност.
Доверие
Добрата визия наред с разпознаване на бранда предизвиква и нещо повече –доверие. Красотата е отлично средство за комуникация. Тя може не само да привлече вниманието на потребителя, но и да го накара да изпитва особена близост. Привлечен от атрактивната Ви визия, той няма търпение да узнае дали тя е подплатена със съдържание на същото ниво. И когато се окаже, че това е именно така, той изпитва сладкото чувство на триумф, съдържащ се в любимото: „Знаех си от самото начало!“. А в този фин процес се изгражда и чувството на лоялност.
Професионализъм
Има и още един начин, по който добрият дизайн допринася за високото ниво на доверие – създава мигновеното впечатление у потребителя, че е правен прецизно, задълбочено и че в него е инвестирано много (материални средства и креативен потенциал). По този начин Вие се оказвате в привилегированата позиция на човек, който си разбира от работата и най-вече – сътрудничи с хора, които разбират от своята.
Пърформънс
През 90-те години японски учени установяват, че добре изпипаните дизайнерски решения оставят впечатлението, че продуктът – в нашия случай сайтът – работи по-добре. Ето защо сайтът Ви може да изглежда много по-приятелски настроен към потребителите, ако дизайнерското му изпълнение е на високо ниво. Има логично обяснение за това наблюдение – чувството, което предизвиква хубавият дизайн е на удоволствие, а то отпуска мозъка и води до релаксация. Релаксираният мозък работи по-добре, когато става дума за решаване на проблеми и показва по-добри моторни функции. Т.е. добият дизайн е и полезен за здравето. Снема напрежението, допринася за лесното боравене със сайта и дава на посетителя онова блажено усещане, че се справя – ориентира се добре в сайта Ви, движи се из него безпрепятствено и Ви е благодарен за това. По този начин започва и да Ви чувства като съмишленик, който разбира как да направи нещата удобни именно за него.
Нека направим уговорката, че добрият дизайн не може да спаси некачественото съдържание. Но може да направи качественото съдържание още по-атрактивно и най-важното – да му даде възможност да стигне до повече потребители. Инвестицията в нов и стилен дизайн е напълно оправдана – така наред с постигането на пазарните си цели, правите хората по-щастливи и дзен. Японците са го казали.