Бъдещето на онлайн търговията и върху какво да се фокусираме
окт. 21, 2019 | Електронна търговия
Онлайн продажбите нарастват от година на година. Промените в тази сфера са динамични и вълнуващи, защото са комплекс от развитието на възможностите на технологията и от промените в пазаруването и мисленето на хората. Нека видим какво ни предстои и как да се подготвим за него.
Видеото продължава да еволюира
Ролята му вече е безспорна, но в бъдещето на онлайн търговията приложението му ще бъде още по-масово. Болшинството от потребителите предпочитат да гледат видео за продукта, отколкото да четат описанието му. Освен икономията от времето за четене, видеото е логично предпочитан вариант, защото дава по-пълноценно изживяване и цялостна представа за естеството и употребата на продукта. Социалните мрежи и канали като YouTube допринасят значително за ценността и популяризацията на видео съдържанието. Във Facebook и Instagram сме свикнали да общуваме с брандирано видео съдържание, а клипове на блогъри и инфлуенсъри, които разопаковат, коментират или използват продукти с рекламна цел, са нещо, което дори съзнателно търсим преди да вземем решение за покупка. Такъв тип съдържание все по-често ще се открива в самия онлайн магазин, за да ни даде възможността да вземем решение без да напускаме уеб сайта.
Физическият и онлайн магазинът си взаимодействат още по-тясно
Посещението на физически магазини не е отживелица. Дори се предвижда, че ще претърпи своя ренесанс в близко бъдеще и ще надгражда преживяването от онлайн пазаруването. Все повече физически обекти се променят и се превръщат в нещо повече от опция за пазаруване. Физическият обект ще бъде място за комуникация с бранда като цяло, ще дава неповторимо изживяване на иновативните идеи за развитие на марката, за досег с бъдещето и с концепцията за развитие на технологията на производство. За брандове, зад които стоят по-глобални идеи като социално отговорна продукция, еко теми, технологии от бъдещето, магазинът ще се превръща в идеалното място за среща с мисията на бранда. Лесно можем да си представим време, в което пазаруваме онлайн, но посещаваме магазините, за да общуваме с марката.
Мобилните устройства са все по-силно застъпени
Вече мислим пазаруването първо през мобилните устройства. Живеем във времена, когато покупките се правят през смартфона дори когато сме у дома. Мобилните устройства не са само за шопинг из път, а основно средство за пазаруване. Затова от шопинга през тях се очаква да бъде пригоден за удобно пазаруване във всеки един момент и да дава пълноценно изживяване на десктоп и на мобилни устройства. Качеството, емоцията, възможностите ни за избор трябва да са напълно съпоставими, независимо от локацията и от технологията, която ползваме.
Персонализацията става основен фактор за развитие
Показват ни се продуктите, които е най-вероятно да купим, а понякога виртуалното пространство знае за нашите вкусове повече, отколкото семейството и приятелите ни. Пишат ни ботове или пък ни се изпращат автоматично генерирани мейли, но далеч не всеки потребител си дава сметка, че зад тази комуникация не стои реален човек. Това подкрепя чувството за лично изживяване, усещането за персонално отношение. Такъв сценарий не е само част от бъдещето, а предсказуема човешка потребност. Трябва да се отбележи, че хората комуникират изключително интензивно с технологията – тенденция, която ще се задълбочава все повече в бъдеще. На този емоционален фон желанието ни да почувстваме, че някой го е грижа за нас е обяснимо. Понякога дори в e-mail-а до клиента да се обърнем към него по име, е достатъчно. Бъдещето обаче е по-смело и изисква лична връзка с потребителя, която започва с това да му поискаме обратна връзка за преживяването от пазаруването и продължава с това да опознаем по-добре личните му предпочитания и нужди.
Бъдещето на онлайн търговията принадлежи на смелите – не само от страната на бизнеса, но и от страната на купувача. Въображението ни ще излиза и офлайн на лов за нови изживявания, а потребността да се чувстваме значими и че някой се интересува от нас и иска да ни опознае ще играе все по-голяма роля в решенията за покупка. Бъдещето на онлайн пазаруването се очертава човешко, емоционално, вълнуващо, така че няма да сгрешим, ако следим тенденциите, но оставим и малко място на интуицията си за това как да общуваме с клиента днес и утре.