Как да преминем от физически към онлайн магазин

сеп. 24, 2019 | Електронна търговия

 

Ако се чудим дали не е време да преминем към онлайн търговия, най-вероятно моментът е настъпил. За да извършим процеса плавно и максимално ефективно за нас, трябва да започнем отрано с постепенна предварителна подготовка. Когато знаем посоката на бизнеса си, можем да планираме точния момент за това и да си дадем необходимото време за преход.

Клиенти

За да подсигурим добър старт на начинанието си, трябва да започнем с определяне на най-важните си клиенти. Те са тези, които най-често пазаруват от физическия ни магазин и можем да очакваме да са сред първите, които ще пазаруват и в онлайн магазина ни. Така се подсигуряваме, започвайки с аудитория, която вече е заинтересована от бранда ни. Не е достатъчно да фиксираме коя е тази група хора, но и да предвидим начин, по който лесно да открият сайта ни, т.е. да намерим начин да ги поканим в него, като разберем къде прекарват времето си онлайн. Тази информация събираме доста преди да преминем към онлайн търговия, тъй като е полезна за всеки един бизнес, независимо дали е e-commerce или физически магазин.

Домейн

При избора преценяваме дали да пренесем популярността на бранда си онлайн под същото име или да заложим на нещо ново – адаптирано за виртуалната среда, което да набира популярност по нейните правила с предимствата, които тя дава, и съответно – да стигне до по-голяма аудитория. Ако използваме момента на преминаването към онлайн магазин, за да се ребрандираме, трябва да изберем име, което да откроява бизнеса ни от онлайн конкуренцията в бранша, да бъде уникално и разпознаваемо. Често срещана практика е да заложим на име, подходящо за SEO, но такъв тип генерични имена не позволяват да се откроим от конкуренцията, защото се използват широко в най-различни конфигурации, които не могат да се запомнят ясно от потребителя. Затова все по-често се набляга на имена, които да ни отличават и да ни помогнат да се утвърдим като бранд. Добрите практики са да заложим на нещо кратко и характерно, което лесно да се превърне в новия ни домейн.

Продукти

От решаващо значение за успешния ни старт е изборът на първоначалните продукти, които ще предложим. Те трябва да са подходящи за по-широка аудитория, когато тепърва започваме онлайн бизнеса си. Ако продаваме от достатъчно дълго време, вече знаем кои са бестселърите ни. Тези продукти трябва да са първите, които ще лансираме онлайн. Започваме задължително с най-добре продаваните, но и с такива, за които получаваме запитвания по няколко пъти на месец.

Дизайн

Стигнем ли до проекта за дизайн на онлайн магазина, трябва да мислим преди всичко за неговата функционалност. Разбира се, трябва да е ефектен, стилен, интересен, но най-важното е да работи безупречно. Това означава лесна и интуитивна навигация, безпроблемно ползване през мобилни устройства. Целта на UX тук е пазаруването да е максимално удобно – да се извършва с минимум кликове, да имаме добра организация на категории и подкатегории, продуктите ни да бъдат лесно откриваеми и т.н. Задължително за успеха ни е да наблегнем на гаранциите за сигурност по време на пазаруване – SSL-сертификат, надеждни разплащателни методи и др.

Особено внимание обръщаме на дизайна на продуктовите страници. Трябва да съдържат изчерпателни продуктови описания, ясни заглавия, подзаглавия, булети с най-съществената информация. Най-важното съдържание разполагаме горе в страницата, за да сме сигурни, че се зарежда първо. Качествените снимки също са задължителни за оформлението на една печеливша продуктова страница, така че ги разполагаме на приоритетно място.

С подходящата подготовка не бива да се боим да преминем към онлайн търговия, защото нашите конкуренти най-вероятно вече го правят. Ако действаме последователно и далновидно, преходът ще бъде плавен и дори би ни дал интересна възможност да научим повече за себе си и за своя бизнес.

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Работно време

Уважаеми Клиенти и Партньори,

Искаме да Ви информираме, че Alpha Best работи в пълния си капацитет по всички Ваши разработки, проекти и рекламни кампании. Временно ограничаваме контактите на живо, за да спазваме препоръките за безопасност, така че всички Ваши въпроси ще се обработват по e-mail и телефон.

Бъдете здрави, грижете се за себе си и близките си, а грижата за онлайн присъствието си оставете на нас 🙂