Как да намерим перфектните клиенти

февр. 11, 2019 | Електронна търговия

Преди да се стигне до намиране на клиенти, помислете си готови ли сте да представяте идеите си пред хора, да отстоявате позиция, да изслушвате другия и да му противоречите, ако трябва? Ще вложите ли енергия, хъс, адреналин в това, което предлагате? Всички, отговорили отрицателно, могат да се отправят към бюрото си на редови служител във фирмата. Останалите – пристъпете крачка напред към собствения бизнес и започнете лова на клиенти още сега.

Въпрос на избор

Във всеки един бизнес трябва да се започне с изясняване на това с кого искате да работите, даже нека поставим въпроса съвсем директно – на кого искате да продавате. Отграничите ли тази група, подгответе се, че трябва да ѝ „служите“ по-добре от всеки друг. Трябва да бъдете човека-при-когото-се-отива-за-този-продукт. Хранителни добавки, аксесоари за банята, детски обувки – трябва да сте бизнеса, за който се казва: „Търсиш само тях и никой друг“.

Качествен продукт

Общувате с клиента през продукта си. Няма да се уморим да повтаряме, че за да привлечете нови фенове трябва да имате не просто хубав продукт. Трябва да е безупречен. Ако не е такъв, това е мястото, откъдето трябва да започнете. Развийте го, подобрете го и ще Ви последват. Стига да можете да направите наистина стойностно предложение на клиента си, той ще Ви се отплати, допринасяйки за Вашия просперитет.

Силните Ви страни

Не се връзвайте на мантрата „Няма клиенти.“ Те не се крият. Напротив, чакат да бъдат обслужени. Задачата Ви е да откриете Вашите и да им предложите това, което правите, и то по най-добрия начин въз основа на това, в което сте добри.

Потресаващ процент стартиращи онлайн магазини загиват в първите 2 г. от съществуването си. Тези, които оцеляват, го правят със страст. Помислете къде са Вашите специални качества – уменията, в които наистина сте добри. След това кои са нещата, които обичате да правите, но не са Ви силата. Точката на пресичане между тези две области е Вашата уникалност.

Запомнете – потребителят не се интересува колко обичате това, което правите. Обожавате да изработвате ръчно калъфчета за книги? Няма да има никакво значение, ако работите немарливо или не доставите на Вашия клиент поръчаното от него калъфче с динозаври навреме за рождения ден на дъщеря му. От Вас се искат конкретни резултати, а Вашето лично удовлетворение от работата не е сред тях. То само може да Ви помогне да бъдете по-добри, но не е прекият повод да Ви ангажират.

Вашият клиент

Помислете кой е клиентът, който би се възползвал от уникалните Ви продукти – този човек търсим. С тях можете да облекчите потребителска болка или да решите проблем. На тази база направете характеристика на целевата си аудитория – какво искат от живота, какъв е големият им проблем, как взимат решения за покупка, как да общувате с тях. Оттук нататък вече рисувате портрета на перфектния клиент и започвате да го търсите. Можете да си представите къде да го откриете онлайн и с какъв тип съдържание да привлечете вниманието му.

Уникален подход

Няма да Ви наемат, само защото сте готини, а защото можете да предложите нещо добро. (Все пак е добре и да сте готини…) Изяснили веднъж проблема, обмислете добре няколко варианта на подход. Те трябва да показват разбиране за естеството му – това винаги кара хората да мислят, че имате решение. Трябва да дадете и кратък сценарий за справяне – само трейлър, без детайли и без „тайната съставка“ на Вашия еликсир-проблеморазрешител.

Необходим Ви е уникален процес на решаване на проблема, който да не бъде достояние на клиента в своята цялост, а и да бъде непроницаем за конкуренцията.

Съдържателна стратегия

За да можете да предложите уникалното си решение на потребителската болка или проблем, е нужно да оповестите някак уменията си. Мислете за представяне на местата, които целевата Ви аудитория посещава. Ако тя е във Facebook, внедрете се там, като направите присъствието си органично и естествено. Направете това, което публиката Ви би прочела и последвала. Планирайте възможностите си за продукция на съдържание – толкова често, колкото можете да предложите нещо ценно и смислено.

Използвайте и офлайн възможности за изява – конференции, уъркшопи, медийни участия. Аудиторията харесва компетентни комуникатори, които споделят опита си. Разкажете за развитието на бизнеса си, за страхотните си машини за пуканки или за уникалните си туристически раници. Така, както бихте разказали за предимствата и идеите си пред приятели.

Имате съдържание в запас, само трябва да го извадите наяве. И да знаете за каква точно цел го публикувате. Нужно Ви е преди всичко убийствено заглавие. Оглеждайте се за такова – в разговори с колегите, с клиентите си. Проблем, нужда от доизясняване или пък готина хрумка, която искате да споделите – оформете го като заглавие и се впуснете в творческо приключение. Направете здрава и хармонична връзка между съдържанието в социалните мрежи и това във Вашия онлайн магазин, като подчертаете своя уникален подход към продукта. Още го търсите? Не спирайте да опитвате.

Ако засега не вярвате в съществуването на перфектния клиент, започнете от вярата в себе си и в съществуването на перфектни продукти. Да, за Вашите говорим. Това е здравата основа, на която да построите не пясъчен дворец, а стабилна бизнес сграда, готова да посреща Вашите доволни клиенти.

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Pin It on Pinterest