Как Facebook подрежда съдържанието в News feed-а

февр. 22, 2021 | Социални мрежи

Покажи ми News feed-а си, за да ти кажа какъв си. Наистина, по съдържанието, което се появява в него, става ясно, кого / какво харесваме, от какво се интересуваме, как взаимодействаме с другите и със съдържанието онлайн като цяло. Тази точност в преценката на социалната мрежа е възможна, благодарение на комбинация от алгоритми, които работят заедно в различни фази от подбора на публикации в News feed-а ни. Важно е да познаваме как работи тази система преди да си съставим план за Facebook маркетинг. Затова нека вникнем малко по-дълбоко в този процес и да видим кои аспекти влияят на дистрибуцията на съдържанието ни в социалната мрежа.

Време на публикуване

Кога съдържанието се публикува във Facebook е толкова важно, колкото и неговият източник. По-скорошното съдържание съответно е много по-вероятно да ни бъде показано. На практика, ако публикуваме едно и също съдържание няколко пъти през деня, то ще достигне до различни хора, като дали ще се появи в News feed-а им зависи и от това в кой момент те самите посещават социалната мрежа. При публикуването на рекламно съдържание времето и „свежестта“ на поста са също толкова съществени. Затова и трябва много добре да преценим кога е точният момент за публикациите на нашия бизнес.

Характеристики на самия пост

Дали става въпрос за снимка, видео, линк към статия или споделяне на песен, е от голямо значение за това на кого Facebook ще покаже поста. Ако наблюденията на алгоритмите са, че реагираме на видеа по-често, отколкото на снимки от наши приятели, по-вероятно е да видим видеото с котки например преди поста на съученика си от гимназията, който кара ски в Банско. Това са принципи, основни за публикуването и на рекламно съдържание – дали потребителят ще взаимодейства с него, зависи от неговото предпочитание към определен тип публикации. Затова е добре да поддържаме по-голямо разнообразие, за да можем да обхванем различни аудитории.

Ангажиране и интерес

Ако се е тагнал на снимка от Банско колегата ни, с когото често сме отбелязвани на снимки заедно и редовно реагираме на публикациите му, шансът постът му да изпревари видеото с котки вече е сериозен. Тук предположенията на алгоритмите се основават на предишни реакции и интереси на потребителя – на кои приятели и страници обикновено харесва / коментира публикациите, от какво се интересува, кого следва, като съответно може да очакваме да ни се показва повече такъв тип съдържание.

По отношение на Facebook маркетинга трябва да имаме предвид, че интересите на потребителя в по-общ план се вписват и в насочването на рекламите ни. Така, когато рекламираме храна за котки например, и посочим като целева аудитория феновете на котки, ще стигнем и до тези любители на котешките видеа, без да е нужно да са заявили явно афинитета си в своя Facebook профил.

Персонализиране на алгоритмите

Както вече стана ясно, в зависимост от поведението им, потребителите получават съвсем различен News feed. При формирането му обаче за всеки потребител имат различна тежест отделните аспекти на алгоритмите и съответно – показва му се съдържание, което предизвиква определено взаимодействие, максимално вероятно да се осъществи. Например за един потребител може да е водеща възможността да хареса нещо, а за друг – това да коментира дадена публикация. Хората общуват различно и също толкова различно се отнасят към съдържанието онлайн – за едни максимумът на взаимодействие е да сложат сърце или ядосано изражение на публикация онлайн, за други – коментарът е любима форма на изразяване. Facebook ни познава много добре и не цели на всяка цена да ни накара да коментираме или споделим нещо, а ни предлага съдържание според нашите лични граници и склонности за интеракция.

Добре е да имаме предвид тези особености на потребителите и когато обмисляме маркетинг стратегията си. Да, страхотно би било хората да коментират или споделят нашето съдържание, но това не е най-честият вариант на взаимодействие и за да ги провокираме да го направят, добре е да измислим такава форма на съдържание, която да ги приканва да коментират и да им дава стойност, ако го споделят например.

Разнообразие

Все пак, освен да ни показва това, от което се интересуваме, Facebook държи и да поддържа разнообразието на публикациите, за да не стане News Feed-ът ни пълен само с видеа на домашни любимци. От време на време ни „проверява“ и с малко по-различен тип съдържание, за да промени или затвърди принципа, на който подрежда публикациите и така успява винаги да е в крачка с нашите вкусове и пристрастия. Рекламното съдържание също допринася за разнообразието в News Feed-a ни. Ако е добре насочено, то няма да е в разрез с нашите интереси и вкусове, но внася ново настроение и атрактивни предложения сред продължителното скролване.

Едва ли това са всички сигнали, които Facebook използва, за да подреди съдържанието в News Feed-а ни, но ни дава идея как социалната мрежа работи. Крайният резултат е изключително персонализиран, кара ни да общуваме, реагираме и споделяме. Създаден е по наша лична мярка, която, трябва да признаем, е доста точна. За да планираме добре Facebook маркетинг стратегията си, трябва да познаваме механизмите, които подреждат съдържанието в News feed-а на потребителя. Това е средата, в която ще се разпространява рекламното ни съдържание, така че за да излезем с наистина атрактивно предложение, хубаво е да знаем, че трябва да сме по-ефектни от снимките на нашите приятели от плажа или от клипче с папагал, който простира.

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!