4 тенденции във Facebook маркетинга за 2021

ян. 25, 2021 | Социални мрежи

Социалната мрежа е динамично виртуално пространство, което се формира от обкръжаващите ни събития. Във Facebook хората си разменят съобщения, споделят информация, социализират се, следят популярни личности. В този смисъл рекламата във Facebook трябва да бъде част от по-голямата картина на социални и политически събития на местно и световно ниво. Затова и можем да обобщим очертаващите се на хоризонта на 2021 тенденции като естествен отклик на света около нас – пъстър, високо технологичен, бързо развиващ се и все пак – човешки – със своите тревоги и вълнения. Нека видим какво можем да очакваме тази година във Facebook маркетинга.

1. Разнообразни Facebook формати

Ресурсите за създаване на реклама са все по-големи и развити, което прави и резултатите много по-разнообразни и детайлизирани. Видеото продължава да бъде изключително мощен формат, но наред с него се развиват и различни варианти на добавена реалност. Имаме по-големи възможности от всякога да определим накъде да насочим рекламните си усилия, като трябва да съобразим аудиторията, целта на кампанията, както и бюджета си. Познаваме ли добре и рекламните формати, можем да намерим оптималния вариант за насочване на рекламното си съдържание.

2. Нови предизвикателства пред онлайн търговията

За онлайн магазините времената са противоречиви. За определени продукти продажбите са много трудни – официалните костюми и вечерните рокли например страдат значително от пандемичната ситуация. Това обаче не означава да спрем активностите, напротив. Трябва просто да адаптираме много ефективно маркетинг кампаниите си, така че да достигнем до целевите си аудитории. Домашни потреби, домашни спортни уреди, техника, от друга страна пък се продават изключително успешно. Каквото и да продаваме от актуалните за момента продукти, рекламата му във Facebook върви добре – аудиторията проявява изключителна активност да купува през платформата, така че не бива да изпускаме тази възможност. Важно е да се насочим към варианта да комуникираме така продуктите си, че да ги обвържем с актуалната ситуация, да бъдем от полза за потребителя и да се фокусираме върху мобилни устройства, тъй като една от промените, настъпили с Covid-19, е, че хората прекарват повече време на смартфоните си.

3. Акцент върху доверието към Facebook

През 2020 голям брой потребители и брандове бойкотираха Facebook, поради липса на доверие в защитата на личните данни от страна на платформата. Постави се под въпрос и способността ѝ да отсява политическите реклами, да овладява езика на омразата, както и да филтрира фалшивите новини. Големи рекламодатели като Starbucks, North Face, а съвсем наскоро – и Disney – се отказаха от Facebook рекламата, което дава пространство за размисъл докъде може да стигне този отлив. Социалната мрежа прави опити да повиши доверието към себе си, инициира провеждането на независим одит и обещава да вземе мерки за елиминирането на вредното съдържание в нея. Това може да се окаже добра възможност за реабилитирането ѝ и за увеличаване на доверието в нея като благоприятно място за реклама.

4. Дълготрайни ефекти от Covid-19

Резултатите от пандемията оставят ярка следа, която няма да отшуми скоро. Последствията са свързани с икономическа нестабилност, както и с това, че все повече хора прекарват времето си онлайн. Те се развличат, пазаруват, информират се, свързват се помежду си. Във връзка с пандемията и промените, които провокира, трябва да ревизираме аудиторията си. С навлизането на все по-големи социални групи и активното им присъствие в социалната мрежа имаме основание да проверим дали потребителите ни не са се променили. Съобразно актуалната ни аудитория, можем вече да помислим за това как тези хора взаимодействат с рекламите ни, какви послания са по-въздействащи за тях във връзка с наличието на постоянната заплаха от заразяване и какви формати можем да използваме, за да ги ангажираме.

2021-ва в социалните мрежи ще е годината на аудиторията. Не технологиите, платформите или последните рекламни трикове ще направляват маркетинг тенденциите, а познанието ни за нашата аудитория. Сега е добре да инвестираме наистина сериозно време и ресурси в това да разберем от какво има нужда тя, какво преживяване очаква и какво можем да ѝ дадем отвъд материалните ѝ нужди. Анализираме ли подробно тези аспекти, 2021-ва може да се превърне в „нашата година“.

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!