Facebook маркетинг за малкия бизнес

апр. 2, 2018 | Социални мрежи

Притежавате малък бизнес с местна таргет аудитория и искате да достигнете до клиентите си в социалните мрежи? Разбира се, иначе все едно не съществувате.

Да се разберем още сега – времето, което посвещавате на присъствието на фирмата Ви във Facebook, не е няколко часа допълнителна работа. То Е съществена и целенасочена дейност, която извършвате последователно и дългосрочно.

Защо ли? Нека да видим…

Как да изберете платформа

Правилото „Експериментирайте!“ важи и тук, но може да проведете опитите си по-целенасочено, като се ограничите до социалните мрежи, в които таргет аудиторията Ви пребивава. Къде е тя? Питайте я, „проследете“ я – в любовта, на война и в рекламата всичко е позволено.

За България в масовия случай мястото за среща е Facebook.

Какво трябва да предвидите

Инвестиция на време

Ако очаквате да създаде бизнес страницата си и за една нощ да светнат стотина нотификации за харесване, приземете се. Необходимо е време, конкретни усилия и последователна стратегия.

Релевантно съдържание

Публикувайте толкова често, колкото можете да предоставите качествено съдържание. По-добре прескочете един ден за постване, отколкото да платите цената на некачествена публикация.

Нямате какво да кажете? Невъзможно! Ако сте добри в това, което правите, имате проекти, снимки, сертификати, препоръки, фотогеничен колега, който да снимате в действие. Кажете нещо ново или споделете нещо, с което се гордеете.

Постоянство

Изграждането на присъствие е продължителен процес на публикуване и създаване на ангажираност със съдържанието. Намерете точния начин (постове, видеа, участие във Facebook групи), по който да се изразявате, и го правете в продължение на дълго време.

Какви са предимствата на различните социални медии

Facebook

Има над 3.3 млн. активни потребители в България, което го прави гостоприемно място и за Вашия бизнес. Питате се откъде да започнете? Представете страницата си пред приятелите, споделяйте постовете и снимките си, рекламирайте. Така ще засилите местното си присъствие, което за малкия бизнес е ключово.

Друг начин да проявите активност са Facebook групите. Има групи за какво ли не. Намерете своята принадлежност, представете себе си и бизнеса си и се включете в разговор. Представете се пред местна аудитория.

Instagram

Препоръчителен е, ако имате наистина хубави продуктови снимки. Работи изключително с #-тагове, които могат да дадат особено предимство на локализацията (#София, #ГеоМилев).

Как да управлявате дейността си

Гледайте на бизнес страницата си като на виртуален офис. Не карайте клиентите да чакат.

Следете взаимодействието с бизнеса си в социалните мрежи и реагирайте своевременно. Това е задължителна и изключително полезна част от хигиената на това Ваше работно място.

Коя стратегия е най-добра

Най-очевидната: фокусирайте се върху ангажиращо съдържание. Така най-сигурно се изгражда аудитория. Звучи просто, но не е точно така. Експериментирайте. Обикновено личните истории водят до най-голяма ангажираност – от всякакъв характер… Забавни снимки от офиса Ви могат да получат въпрос кога ще изкарвате нов модел спортна екипировка на пазара. Отговорете. Не е важен контекстът, а ангажираността.

Не забравяйте, че Вашите служители са посланици на Вашия бранд в социалните мрежи. В идеалния случай те харесват работата си и работното си място, може би дори малко и Вас. Да споделят съдържанието би довело до мечтания местен ефект на снежната топка. По-голямата част от социалния им кръг вероятно е от населеното място на фирмата Ви, което е добре дошло за Вашите бизнес цели.

Вече знаете, че мястото на бизнеса Ви е във Facebook, но нямате време да изградите присъствието си там? Обърнете се към нас, когато Ви трябва съдействие.

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!