Няколко причини Facebook рекламата ни да не продава

юли 12, 2021 | Социални мрежи

Facebook е мощен инструмент не само за реклама, но и за проучване на аудитории и достигане до тях в различните етапи от пътя им – от запознаване с бранда ни до решението за покупка. Социалната мрежа се актуализира постоянно, аудиториите и конкуренцията ни също са динамични. Нека видим къде трябва да внимаваме, за да се възползваме от възможностите на Facebook маркетинга за успешни продажби.

Оскъдни данни за аудиторията ни

Важна специфика на Facebook рекламата е, че тя се появява пред потребителя в даден момент, за разлика от рекламите в мрежата на търсене с Google Ads например, които му се показват, когато той самият търси нашите продукти или сходни на тях. Затова ако не познаваме добре Facebook аудиторията си, рискуваме да оправим предложенията си към неподходящите хора.

Когато тепърва започваме с рекламата във Facebook, можем да я насочим към по-широка аудитория, без да поставяме особени ограничения като интереси, житейски събития и др. Така ще проследим кои хора реагират на публикациите ни, кои – конвертират, кои посещават онлайн магазина ни, но не предприемат действие и т.н. С времето можем да си изградим профили на различните типове аудитории, които пазаруват, и на тези, на които нещо не им достига, за да предприемат действие. Така можем да им изпратим диференцирани послания, които да достигнат до тях в точния момент с точното послание.

Нагласа на Facebook потребителите

Facebook потребителите не са склонни винаги да пазаруват. Социалната мрежа по дефиниция се ползва за общуване, да научим новостите от сферите и личностите, които ни интересуват и т.н. Хората са там, за да споделят съдържание и да си общуват със семейството и близките си, а не непременно да пазаруват. Пазаруването е по-скоро действие, което предприемат „между другото“ – ако определено съдържание ги отвлече неудържимо от познатия поток на News Feed-а.

Ако успеем да направим достатъчно атрактивно предложение, потребителят може и да пазарува директно, ако ли не – не бива да приемаме, че няма да бъде наш клиент. Може на следващ етап да види наша реклама в друг дигитален канал и вече да предприеме действие или да отиде директно на онлайн магазина ни, а защо не и във физическия ни магазин и да пазарува. Затова преди да сме заключили, че Facebook не продава за нас, трябва да проучим добре клиентелата си и да разберем дали не е достигнала до нас и благодарение на рекламата ни в социалната мрежа.

Лошо потребителско преживяване

Какво се случва, когато потребителите следват линка ни, разглеждат онлайн магазина ни, но все пак не пазаруват? Най-вероятно срещат трудности, които ги възпрепятстват да извършат желаното действие. Причината може да бъде бавно зареждане на страницата, лоша навигация, непоследователна комуникация, некачествено и не достатъчно информативно съдържание, непривлекателно стойностно предложение, липса на ясен call-to-action-бутон и т.н. Установим ли какъв е проблемът, трябва да се ангажираме сериозно с отстраняването му. За да потвърдим дали сме успели в тази задача, можем да потърсим потребителите, напуснали онлайн магазина ни, с ремаркетинг кампания, в която да ги приканим отново да пазаруват при нас.

Несегментирана аудитория

В зависимост от етапа на взаимодействие с бранда ни, от нивото, на което се намира потребителят в процеса на взимане на решение за покупка, както и други критерии, които го поставят на определено стъпало от пътя към конвертиране, той има нужда от конкретни послания, които да го подтикнат към действие. Ако имаме съмнения дали отправяме вярното послание към точната аудитория, можем да експериментираме с различни визии, стил и тон на комуникация, различни текстове, различни предложения от нашия продуктов каталог и т.н. Така чрез съзнателни експерименти можем да намерим пътя към точните хора в точния момент, когато са склонни да взаимодействат с бизнеса ни.

Ако сме проверили всички слаби места на представянето си в социалните мрежи и сме се убедили, че сме на прав път с предложенията, които отправяме на подходящите хора, аудиторията би трябвало да започне да конвертира активно. Истината е, обаче, че това не бива да ни успокоява. Рекламирането във Facebook не е еднократно усилие, след което само берем плодовете от свършената работа. Оптимизацията на рекламата е процес, който включва непрестанно задълбочаване на познанията ни за аудиторията, за начина, по който тя търси, взаимодейства, пазарува. Така че няма време за почивка – успехът ни изисква ежедневно усилие и постоянство.

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!