Защо да превърнем служителите си в адвокати на бранда в социалните мрежи

мар. 4, 2019 | Социални мрежи

Присъствието на толкова много бизнес страници в социалните мрежи прави необходимостта да изпъкнем належаща, но и изискваща все по-креативни методи. Това, за което се събираме във Facebook като потребители, е развлечение и емоция. Съдържание, което обслужва тези потребности, не омръзва на онлайн аудиторията. Служителите ни са идеални да заредят емоционално информацията за бранда и да дадат на публиката усещането за „нещо истинско“. Да видим как правят това и защо да ги поощрим.

Правдоподобност

Служителите имат по-силни, по-многобройни и разнородни социални връзки в мрежата, при това основани на едно, колкото и да е условно, „приятелство“, а не просто „like“ на бизнес страница. Умножени по броя на служителите, тези социални връзки нарастват значително и се разклоняват. За бранда това е отлична възможност за позициониране, а при лансирането на нов продукт например е просто безценно.

Адвокатите на бранда се класират над бизнес страниците във Facebook пространството. Имат по-добро позициониране във вертикала в News Feed-а, тъй като източникът им е личен профил, но и притежават силата на препоръката от типа „от уста на уста“. Тези фактори комплексно изграждат доверие, а то е най-важната основа, на която се гради онлайн присъствие в социалните мрежи.

Ангажираност

Екипът ни е нахъсан, убеден, „запален“ по това, което правим. Той може да се разглежда като идеален пример за потребители – истински фенове на предлаганото от нас. Не само искат да се похвалят, че ползват продукта/услугата, но и да запалят консуматорския пламък у други. Винаги е било въпрос на престиж да покажеш, че ползваш нещо наистина добро. Да бъдеш негов откривател е още по-вълнуващо, но върховната степен на удоволствие е да убедиш и друг да те последва. Създавате си общност, тема на разговор, близост. Звучи ли познато от принципите на социалната мрежа?

Представителите на бранда са не само служителите и сътрудниците. Това са техните партньори, приятели, родители, баби дори. Напоследък тенденцията за навлизане в социалните мрежи на по-възрастното население става все по-разпространена. Поведението им там е специфично – свързано с активно споделяне, харесване, реакции. Това е съвсем нормален етап от развитието на връзката с Facebook, през който повечето потребители преминават в началото. Сега нашите лели и майки са там и могат да допринесат успешно за популяризацията освен на бебешките ни снимки, и на бизнес съдържанието ни.

Обхват

Когато говорим за бранда, това не са само логото, продукта, ценовата политика, позиционирането на един бизнес. В бранда влизат и служителите. Те са не само представители на марката, но и есенциална част от нейното съществуване. Вярата, в това, което правим, е нашето обяснение защо го правим, добавената стойност на предлаганото от нас. Затова и искреността на споделеното от адвокатите на бранда кара съдържанието да пътува по-далеч, отколкото като послание от името на бизнес страницата.

Разпространението по този начин позволява брандът често да е пред очите на потенциалните си клиенти, а следователно – да влезе и в главите им. Докато се върти във Facebook, кръгът от приятели говори за него, а в определени микросреди можете да бъдете дори хит. Затова се и превръща в първото, за което се сеща тази група хора в конкретната бизнес ниша.

Реакции

Безспорно хората са по-склонни да взаимодействат с други хора, вместо с брандове. Това прави вероятността да бъдем споделяни, да получаваме реакции и коментари по-голяма при разпространението чрез адвокати на бранда. Човешкото лице обезопасява съдържанието, прави разговора за продукта приятелски, небрежен, а съдържанието вече не изглежда така „промоционално“, ако използваме популярната дума, която особено дразни потребителя.

Партньорство

Всички тези резултати са вдъхновяващи, но как да накараме хората си да споделят съдържанието ни? Като начало, забравяме за глагола „да накараме“. Ако те самите нямат желание да направят това, не бива да бъдат притискани, защото резултатът ще бъде далеч от адвокатството на бранда Ви. А то самото е специфично поведение, което трябва да изразява спонтанност и да бъде от сърце.

Един изпитан и честен вариант е да дадем на служителите си усещането, че са наши партньори. Те са част от бранда и като такава допринасят да развиваме бизнеса си, да ставаме по-добри, по-големи и т.н. По същия начин помагат да разпространяваме доброто си име и да показваме по-добро представяне в социалните мрежи. Правят го, защото са въодушевени от съвместната дейност, искат тя да е по-добра, защото и те ще са по-добре. Просто е да се каже, но е резултат от последователна управленска политика, така че нека мислим най-напред за това, че първите, пред които трябва да се рекламираме, са нашите служители.

Връзки

Цялото начинание има и допълнителна стойност – заздравява собствената ни корпоративна социална мрежа. Прави това на три основни нива: между бранда и потенциалните клиенти, между служителите и мениджмънта и между самите служители. Последното отражение ни се вижда особено силен мотив да поработим в посоката на бранд адвокатството от страна на служителите.

Механизмите, по които се стига до сплотяване на екипа, се обясняват със споделянето на съдържание помежду им, както и с това, че понякога провеждат заедно цели кампании, които са провокирани и вдъхновени от тях самите. Така на принципа на ученическите проекти по биология или география, се сформират извънкласни срещи и общуване – на чаша вино, на по пица, в кафенето или вкъщи. Говорим си за бранда, какво да пуснем във Facebook, снимаме се, тагваме се, смеем се.

Най-много време отнема на една жена да се гримира така, че да изглежда естествено. Така и най-дългият процес е да създадем реакции на спонтанност и искреност. Нека отделим това време – то не е загубено, а инвестирано. Въпросът е да бъдем креативни и да открием собствен почерк в това как да се посее зрънцето на бранд адвокатството сред служителите. Не е лесно, не е въпрос на дни или на няколко срещи, а е бавен процес, който обаче е съвсем естествен за добрата корпоративна култура. Нека започнем от нея.

 

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Pin It on Pinterest