Пет успешни ниши за онлайн търговия през 2020-та

мар. 16, 2020 | Електронна търговия

Има вечнозелени пазарни ниши, има сезонно процъфтяващи, а има и такива, които трябва да бъдат подкрепени от една мощна модна тенденция, за да стигнат своя пик на популярност. 2020-та затвърждава тенденции, свързани със силния тласък към индивидуализация на вещите, еко съзнание, стремеж към самоусъвършенстване. Ето и някои от успешните ниши за развитие на онлайн магазини тази година.

1. Аксесоари за смартфони

Продажбата на смартфони продължава да бележи ръст, откъдето се захранват и пазарите на съпътстващите ги допълнения и аксесоари. Тук влизат кабели за зареждане, декорации, кейсове, протектори, като дори водоустойчивите калъфи за подводни снимки са част от предложенията на този пазар. Качествата, които се търсят, са трайност и високо ниво на защита за устройството, но и нестандартност. Колкото и различни марки и модели смартфони да се предлагат, все пак изборът е ограничен. Аксесоарите са това, което ги прави отличителни. Истинските фенове на калъфите имат по няколко – коледен, морски, защо не и един делови за бизнес срещи. И в тази ниша се изразяват предпочитания към персоналното отношение, така че ако можем да предложим нещо с печат на инициали и със снимка на домашния любимец, ще сме сред най-търсените онлайн магазини.

2. Продукти за отслабване

Тази ниша е необятна и винаги добре позиционирана. Дали говорим за индивидуализирани режими за хранене, фитнес програми, спортни аксесоари и екипи – всички тези продукти се радват на нестихващ интерес. Тази година вниманието е насочено по-тясно върху оформящо и стягащо бельо, продукти за премахване на целулита, особено такива с ултразвукова технология, продукти, подпомагащи кето режима (свързани с популярната напоследък кето диета), домашна фитнес екипировка, както и диетични режими, за които храната се доставя на клиента в дома му. Покупката на продукти за отслабване е свързана с надежди, очаквания, идващи от желанието да промениш донякъде живота си, но и самия себе си. Това обяснява в голяма степен вниманието към тях и готовността, с която се пазаруват.

3. Еко алтернативи на ежедневни продукти

Заместват се например опаковки за храна за многократна употреба, хигиенни продукти, почистващи препарати и др. Тази тенденция е свързана с цялостното по-дълбоко осъзнаване на екологичните проблеми на планетата. Хората търсят начин да се реваншират на природата и да успокоят донякъде съвестта си. Еко алтернативите добре се вписват в този сценарий, като обикновено са предпочитани от родители с малки деца, които обаче могат и да си позволят по-скъпата цена на природосъобразния заместител. Ако се сетим за еко алтернатива на нещо, което досега не е имало такава, сега е идеалният момент да го разработим и лансираме. Не само би било успешно, но и каузата си струва.

4. Аксесоари за кола

Те варират в различни направления – безопасност, улеснение, естетика и др. Дали ще се спрем на камери, които правят шофирането по-сигурно или на изключително подробно GPS устройство, на цветно покритие за коланите или друго приспособление, можем да бъдем сигурни, че има клиенти за такива продукти. Колата е емоционална придобивка за голяма част от притежателите си. Покупката на аксесоари и джаджи за нея е жадуван момент и е перо от бюджета, за което не се жалят средства. Чувството е подобно на това да поглезиш с нещо любимия човек – няма твърде висока цена за това усещане. Така че нека помислим какво можем да предложим на една любима кола, за да я направим по-сигурна и по-отличителна и сме на прав път.

5. Ръчно изработени бижута

Не са нови продукти, но в момента заемат все по-голяма пазарна ниша. Ако досега са били носени от младежката аудитория, днес вече са все по-разпространени сред по-широк възрастов диапазон. Минималистичните им варианти са особено харесвани, а ако добавим и възможност за индивидуализиране стават още по-атрактивни. Дали чрез опция да се добави полускъпоценен камък, свързан със зодията, или да се заложат инициали от името, можем да добавим нещо, което да отличи бижуто за близките ни от това за познатите ни и всеки да открие в него частица от собствената си индивидуалност.

Актуалните тенденции са потвърждение, че пазарът не е сфера, външна на човека, а напротив – ясна проява на това, което занимава обществото. Нека потърсим начин да дадем на аудиторията ни по-висока самооценка, персонализирано изживяване, утеха и вяра в бъдещето и можем да бъдем спокойни и за онлайн бизнеса си.

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Работно време

Уважаеми Клиенти и Партньори,

Искаме да Ви информираме, че Alpha Best работи в пълния си капацитет по всички Ваши разработки, проекти и рекламни кампании. Временно ограничаваме контактите на живо, за да спазваме препоръките за безопасност, така че всички Ваши въпроси ще се обработват по e-mail и телефон.

Бъдете здрави, грижете се за себе си и близките си, а грижата за онлайн присъствието си оставете на нас 🙂