Защо ни е необходим e-mail маркетинг в онлайн търговията (Част Първа)
сеп. 2, 2024 | Електронна търговия
E-mail маркетингът има съществена роля в развитието на онлайн търговията. Въпреки нарастващото разнообразие от дигитални канали и възможности за комуникация с потребителите, e-mail маркетингът си остава един от най-ефикасните, директни и успешни такива. Той позволява на брандовете да достигнат до своите клиенти персонализирано, насърчавайки ангажираността и лоялността им към марката. Нека видим още за неговите несъмнени предимства и защо да го включим в своя маркетинг микс.
1. Ефективно достигане до нашата аудитория
Имейл маркетингът позволява на онлайн бизнесите да достигат директно до своите абонати, заобикаляйки „шума“, характерен за други дигитални канали. Докато във Facebook и Instagram например конкуренцията за вниманието на потребителите е твърде голяма, то в e-mail кореспонденцията можем по-лесно да достигнем до своята аудитория. Потребителите ни често се записват за бюлетина ни с някаква цел – да научават първи най-актуалното за бранда ни, нашите нови предложения, промоции и др. Това означава, че мейлите, които получават, са в голяма степен съобразени с техните нужди и предпочитания, а това ги прави много по-ефективни при стимулиране на желаните взаимодействия с нашия онлайн магазин.
2. Увеличаване на продажбите
Едно от ключовите предимства на e-mail маркетинга за онлайн магазините е способността му да стимулира продажбите и да подобрява възвръщаемостта на инвестициите. Чрез насочване към точните клиенти с подходящи продукти, отстъпки или ограничени във времето оферти, можем да стимулираме трафика, реализациите и приходите си. Ако се затвърдим в съзнанието на потребителите като бранд, който редовно предлага промоции – за официални празници например, за поводи на бранда ни, за поводи на клиента (като рожден ден или например една година, откакто се е записал за нашия бюлетин и др.), те вече ще следят с интерес нашите мейли, за да не изпуснат специалните ни предложения. Това създава ангажираност с бранда ни, лоялност, редовни клиенти и предпоставки за повече продажби.
3. Повторно ангажиране на неактивни клиенти
Не всички клиенти са еднакво активни – някои може да посетят онлайн магазина ни веднъж и никога повече да не се върнат, а други да чакат специално предложение, за да се върнат при нас. Имейл маркетингът дава възможност на бизнеса ни да се ангажира отново с тези неактивни клиенти чрез напомняния за изоставените им колички например, персонализирани препоръки за продукти или ексклузивни оферти. Предоставяйки стойност и създавайки условия за повторна ангажираност, онлайн бизнесът може да превърне неактивните клиенти обратно в активни купувачи. Освен това, поддържането на връзка с неактивни клиенти работи за повишаване на популярността на бранда ни, за лоялността на клиентите и за тяхната дългосрочна стойност по отношение на нашия бизнес.
Предимствата на e-mail маркетинга в електронната търговия не се изчерпват дотук. Следете блога ни за Част II на нашата статия, за да научите повече и за останалите по-важни възможности, които този дигитален канал може да предложи и на Вашия бизнес!