Великденски идеи за социалните мрежи

апр. 19, 2021 | Социални мрежи

Празничните инициативи успешно ангажират потребителите и помагат да направим печеливши сезонни продажби и да привлечем вниманието на аудиторията с ефикасен маркетинг в социалните мрежи. Нека видим на какво да обърнем внимание, за да проведем атрактивна великденска кампания, която да допринесе за празничното настроение.

Акцент върху семейството

Великден е празник, който традиционно отбелязваме у дома със семейството и с най-близките си хора. Затова е подходящ момент да презентираме така продуктите си, че потребителите да могат да си ги представят като част от празника си вкъщи. Добра идея е да включим ангажиращ story telling, за да привлечем вниманието на деца и възрастни върху нашите шоколадови великденски яйца, празнични покривки и декорации или великденското намаление на продуктите или услугите си. Така още по-лесно ще им илюстрираме мястото на нашите предложения в техния личен празник.

Празници по време на пандемия

Не бива да забравяме, че празниците и тази година протичат по малко по-различен начин от общоприетия. Големите събирания не са препоръчителни, така че трябва да имаме предвид и тези особености в посланията си в социалните мрежи. Не е добра практика да поощряваме потребителите към масови празненства и големи събирания. За сметка на това можем да наблегнем на онлайн активности – да организираме великденското търсене на яйца чрез публикация в социалните мрежи, както и да проведем и други игри и предизвикателства там. Особено ако потребителите имат възможност да отбелязват приятели и близки, могат да се чувстват свързани с тях активно, макар и виртуално, което прави идеята за Великден с близките осъществима в една съвременна форма.

Да поощрим креативността

Специфика на Великден е, че подготовката за празника предполага известно творчество. Боядисваме яйца у дома, аранжираме ги, някои се престрашават да приготвят и козунаци, които са в тежката категория кулинарни постижения. Всеки творец изпитва известна доза гордост от произведението си, така че можем да предизвикаме потребителите да ни покажат какво са направили за празника в игра със снимки на трапезата, яйцата, декорацията и др. Това е доказан и симпатичен начин да ги ангажираме, като не пропуснем накрая да раздадем и награди за най-креативните.

Да изпъкнем сред конкуренцията

Битката за внимание по великденските празници е ожесточена. Както се случва винаги по празници, състезаваме се и с много други брандове за вниманието на потребителите, така че е добре да помислим как да се позиционираме сред тях с отличаваща се визия и послания. Добре е да имаме ясен фокус в кампанията, като обърнем внимание на нещо специфично в концепцията си – можем да дадем нов фокус на празничните послания. Това не е лесна задача, защото не можем радикално да обърнем гръб на общоприетата символика на празника. По-скоро трябва да съхраним нещо от „клишето“, но да му дадем и нова интерпретация в своите кампании.

Великден има топъл семеен заряд, който можем да насочим към ангажиране на потребителите с нашите послания и кампании. Има и още една много силна емоционална страна – бележи началото на топлото време, пълен е с очаквания за повече мероприятия на открито, свързва се с отпуски, почивки, срещи с близките хора, така че имаме много посоки, в които да поемем в търсене на правилната рекламна комуникация с аудиторията, за да създадем положително настроение в социалните мрежи и да предизвикаме някоя и друга усмивка.

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!