Какво ново в e-mail маркетинга за 2024

фев. 19, 2024 | Електронна търговия

В e-mail маркетинга през 2024-та откриваме интерпретация на сезонните тенденции, които отразяват актуалните промени в цялата дигитална екосистема. И тук, както и във всички сфери на дигиталния маркетинг, ще намери силно отражение възходът на AI, акцентът върху мобилните устройства, сегментирането на аудиторията и други водещи направления. Усвояването на тези трендове ще ни помогне да подобрим начина, по който се свързваме с аудиторията си и създаваме у нея ангажираност към нашите предложения и послания.

Сегментиране

То не е новост тази година, но вече придобива силата на задължително условие за успешна e-mail маркетинг кампания. Според предпочитанията на потребителите към определени дигитални канали, историята на покупките им, тяхната активност онлайн, те биват разделяни в различни категории. По този начин можем да ги организираме така, че да получават от нас максимално уместно съдържание, при това в оптималното време и с най-атрактивните за тях предложения. Всички тези елементи създават най-благоприятните условия за взаимодействие и увеличават неимоверно вероятността да извършат желаното от нас действие. Важно условие за прилагането на този подход е, че за да го реализираме, трябва да се задълбочим сериозно в особеностите на аудиторията си, което винаги е отлична възможност да я опознаем и разберем по-добре.

Изкуствен интелект (AI)

И в областта на e-mail маркетинга изкуственият интелект бележи все по-сериозен напредък в посока на това да замести човешката намеса и да улесни процесите около поддръжката на това направление от маркетинговия ни микс. AI може да ни помогне в създаването на съдържание, в персонализацията на кампанията, както и в управлението ѝ и в постигането на нейната максимална ефективност. Зад неговите способности стои огромен ресурс от данни, на чиято база дава своите предложения, което обяснява растящата му популярност. Практиката показва, че създаденото с помощта на изкуствения интелект съдържание е доста сполучливо и в комбинация с познанията на маркетинговите експерти може да ни даде успешни резултати.

Фокус върху мобилните устройства

Вероятно сега четете и тази статия през мобилно устройство и все по-често ще се озоваваме тъкмо в такава ситуация. Тази тенденция е нещо, което трябва да имаме предвид при разработката на дигитално съдържание във всички направления. Що се отнася до e-mail маркетинга, можем да помислим за лесни за докосване елементи – по-големи call-to-action бутони, линкове и др.; изображения, които да се зареждат бързо и в оптималното си качество и размер на мобилни устройства; кратко, стегнато съдържание, пригодено към по-кратката способност за задържане на фокуса при онлайн потребление през мобилни устройства; респонсив дизайн и др. Бъдещето принадлежи на мобилното потребителско преживяване, така че ако искаме да бъдем част от него, трябва да се свържем с аудиторията си адекватно през мобилни устройства. Така офертите ни ще бъдат в джоба на потребителя във всеки един момент, при това готови за взаимодействие.

Минималистичен дизайн

Той обуславя тенденцията да се фокусираме върху най-важното от съдържанието, като премахнем всички излишни елементи от дизайна на e-mail-а. Тази година можем да намалим броя на изображенията, да увеличим празното пространство и да заложим на по-изчистена типография, опростени цветови комбинации и др. По този начин ще поставим акцент върху най-важното – основното послание на нашия e-mail. Изчистеният дизайн освен да постави този важен фокус към това, което предлагаме, може да направи и още едно важно улеснение – да ускори зареждането на e-mail-а ни, след като го облекчим от излишните анимации и изображения. Лесното за асимилиране съдържание е основен фокус в дигиталната среда, затова и минималистичният подход е наш верен помощник в създаването именно на ясно послание, което се възприема веднага, още от пръв поглед.

E-mail маркетингът е важна част от стратегията ни за популяризация на бизнеса в дигитална среда. В него, както и във всяко друго направление, конкуренцията за вниманието на потребителите е голяма. Затова трябва да хванем актуалните тенденции и да бъдем в крак с всички новости в това направление, за да намерим и затвърдим своето място в дигиталната екосистема, която, като всяка друга, се развива и усъвършенства постоянно.

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!