Актуалните тенденции в e-mail маркетинга за 2023
фев. 20, 2023 | Електронна търговия
E-mail маркетингът става все по-персонализиран, а от съдържанието в него се очаква да бъде интерактивно и да наподобява все повече преживяването в уеб сайта ни, като същевременно отговаря и на изискванията за защита на личните данни. Тези предизвикателства на деня трябва да посрещнем смело и креативно, като предложим на потребителя качествено съдържание в атрактивна съвременна форма. Така през 2023 г. ще положим основните на един наистина работещ e-mail маркетинг, който да развиваме успешно и занапред.
Персонализирани имейли
Под персонализиране през 2023 разбираме нещо повече от обръщение по име към потребителя. Вече е все по-важно да направим онлайн преживяването значимо за него, а не ценно предимно за нас като инструмент за събиране на маркетингови данни и за осъществяване на конверсии. В тази връзка в имейла от нас получателят вече очаква да види продуктите, които го интересуват, темите, които следи, дори и предложения от нашия онлайн магазин, за които само си е мислил! Ето това е персонализирането на 2023, за което мечтаем. Засега обаче още не ни е известен вариант за четене на мислите на потребителя, но сме много близо до това умение, стига да го познаваме достатъчно добре и да проследяваме старателно потребителското му поведение в и извън нашия онлайн магазин.
Интерактивно съдържание
Мейл, от който можем да видим наличностите от даден продукт, да се осведомим в кой обект можем да го намерим в наличност, даже да го поръчаме директно онлайн – звучи страхотно, нали? Така мисли и преобладаващата част от потребителите, които вече са получавали такъв имейл поне веднъж. Често той сам по себе си вече е изключително персонализиран, защото информацията в него обикновено е свързана с определена интеракция, която посетителят е извършил на сайта ни – може да са разгледани продукти, изоставена количка и др. Освен това, че е наистина атрактивна форма на комуникация и ангажира потребителя към взаимодействие, този вариант осигурява бързо и лесно извършване на желаните действия само от едно място. А това увеличава шанса потребителят да завърши процеса експедитивно и този мейл да ни донесе мечтаните конверсии.
Нюзлетър
Освен промоции и кампании, трябва да мислим и за изграждането на връзка с нашите клиенти. Нюзлетърът прави това много успешно. Чрез него опресняваме постоянно паметта на потребителите с нещо текущо от нашата работа и така не им позволяваме да ни забравят. За целта трябва да правим нюзлетърът наистина интересен и грабващ, защото основната причина хората да се отписват от него е, когато изпращаме скучна информация, която не интригува получателя. Интересното за един обаче, е досадно да друг – как да решим този проблем? Като им дадем опции за какво съдържание да се абонират. Едни ще си харесат информацията ни за нови продукти, други – кариерните възможности, трети – новините „от кухнята“ на бизнеса ни. Нека им предоставим ясни и конкретни избори и те сами ще определят каква информация да получават. Такава възможност увеличава шанса да отворят получения от нас мейл и да взаимодействат с него.
Защита на личните данни
Откакто Apple се заема със задачата да даде на своите потребители възможността да забранят личните им данни да бъдат ползвани за маркетингови цели, проследяването на техните действия става трудно осъществимо. Например информацията дали са отворили мейла ни, както и локацията им, остават неизвестни за нас. Тази ситуация поставя предизвикателство пред дигиталния маркетинг, но не го прави невъзможен. Трябва да проявим изобретателност и да се насочим към по-ясни индикатори за потребителското поведение, които все пак могат да ни дадат важна за нас информация. Можем да го направим, като проследяваме кликове, а не отваряния на мейлите например. Много от платформите за имейл маркетинг позволяват да се проследят кликовете, като по този начин могат да ни покажат кои са най-кликаните ни мейли и съответно – можем да си направим изводи за популярността на съдържанието ни, за степента на атрактивност на Subject-а и др. Това отново са значими за бизнеса ни данни, които можем да използваме в бъдеще.
Тенденциите в e-mail маркетинга могат да ни ориентират върху какви аспекти от него да се насочим тази година, но най-важното и през 2023, както и занапред ще бъде неговото ядро – общуването. Затова и трябва да се насочим преди всичко към това да предлагаме стойностно съдържание, което да интригува аудиторията – любопитна информация, атрактивни оферти, пикантни новини „зад кулисите“ или нещо съвсем различно? Няма граници тук, затова можем да развихрим въображението си, стига да се придържаме към познанията си за нашата аудитория.