Какви са водещите трендове в онлайн търговията през 2023

ян. 23, 2023 | Електронна търговия

Онлайн търговията продължава възхода си и 2023 ще е още по-успешна за електронните магазини. COVID-19 даде силен тласък на тенденцията за пазаруване онлайн, но тя продължи да се развива и след като пандемията спря да бъде тема номер 1 в света. Много бизнеси преминаха изцяло към електронна търговия, други са в хибридни форми, а трети тепърва се канят да се насочат към това начинание. Нека видим кои тенденции в тази сфера не бива да пренебрегваме тази година, за да реализираме успешни продажби.

Персонализиране

Днес потребителите не търсят само продукти, а цялостно шопинг преживяване. То включва персонализирани предложения от бранда според техните специфични търсения. За целта трябва да събираме данни за своите клиенти и тяхното потребителско поведение не само в сайта ни, но и в другите дигитални канали, които ползват. Трябва да знаем как са достигнали до нас – така ще получим информация за това къде прекарват времето си онлайн, за да можем да ги открием там с предложения, съобразени с техните търсения. Препоръки, оферти, изоставени продукти в количката – трябва да им покажем, че знаем от какво имат нужда, което през 2023 ще бъде особено високо оценен жест.

Социални мрежи

Потребителите все по-често се обръщат към социалните мрежи в търсене на шопинг вдъхновение. Това важи с особена сила за младите купувачи, които в мрежи като TikTok и Instagram често започват своето потребителско пътешествие. За да намерим и ние място за продуктите си там, трябва да разработим възможностите за пазаруване във въпросните социални мрежи – магазин, реклами, свързани с него, инфлуенсър маркетинг, чрез който да ги представим по атрактивен начин и т.н. Днес и занапред социалните мрежи ще бъдат все по-интересно място за шопинг с много предимства за изграждането на връзка с аудиторията, на доверие и на условия за препоръки в полза на бранда ни.

Ценности на бранда

В онлайн пазаруването интересът все по-настойчиво се ориентира към използването на устойчиви ресурси, към екология, глобални бизнес ценности и др. Изборът на потребителя откъде да пазарува днес вече не зависи само от асортимента ни и от цените, но и дали ценностите, които бизнесът ни подкрепя, са част от неговия мироглед, дали се грижим за природата, за намаляването на въглеродните емисии, за справедливите условия на труд и др. Ако нямаме заявени подобни позиции, 2023 вече е време да помислим за тях и не само да предприемем действия в тази посока, но и да ги оповестим, за да дадем на потребителите възможност да се запознаят с тях.

Атрактивно представяне

Снимката и текстовото продуктово описание вече може да са недостатъчни, за да грабнем вниманието на потенциалните си клиенти. Нужно е нещо повече – видео, интерактивно съдържание, ревюта и други начини да привлечем потребителите могат да ни помогнат да направим необходимото впечатление, с което да спечелим посетителя на онлайн магазина ни, да го накараме да взаимодейства с нашето предложение и да вземе решението за покупка. Както вече споменахме, интернет потребителят на 2023 очаква пазаруването да се превърне в преживяване, а част от него със сигурност е да взаимодейства интерактивно с нашите предложения и да си представи съвсем реално живота си с тях.

Повече дигитални канали

Да развиваме дигиталния си маркетинг в няколко канала е от ключова важност и тази година. Към онлайн магазина си можем да добавим социални мрежи, e-mail маркетинг, Google Ads реклама в мрежата на търсене и в дисплейната мрежа и това са само част от посоките, в които трябва да развием присъствието на нашия бизнес. Важно е тук не само да се позиционираме в съответните канали, но и да ги познаваме добре, за да можем да създадем впечатляващо присъствие, съобразено с изискванията на даденото дигитално пространство. Така ще можем да бъдем естествена част от дигиталния живот на потребителите във всеки един момент от сърфирането им и ако не от първия път, то в последващ момент да ги приканим към взаимодействие.

Онлайн покупките ще продължат да бъдат предпочитан начин на пазаруване, който дава комфорт, повече гъвкавост, персонализирано преживяване, както и доста по-голям избор от възможности, при това само на една ръка разстояние. Тенденциите на 2023 са актуални не само за сезона, но ще продължат да се развиват и обогатяват и занапред, така че е добре да започнем да ги прилагаме в електронната си търговия още днес. Хайде, да започваме!

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!