5 тенденции в онлайн търговията през 2020-та

ян. 21, 2020 | Електронна търговия

Новата година за онлайн магазините се очертава като благодатно време за клиента. Той ще изисква да получава поръчките си все по-бързо, да бъде третиран с персонално отношение, да получава все по-комфортна доставка до адрес и по начин, удобен за него. През 2020 г. определено ще трябва да покажем на клиентите си, че ги познаваме добре и са важни за нас, но нека да разберем и какви тенденции ще окажат влияние през годината.

1. Ново разбиране за моловете

Днес те предлагат интерактивно преживяване, удобство и емоция, наред с шопинга. Място са и за co-working и са локации едновременно за работа / живот / игра. Отиваме в мола, за да гледаме кино, да хапнем суши или сладолед, да пием кафе в уютно кътче в сградата, да посетим фитнеса или уроците си по английски, като не забравяме и да пробваме маратонките за тичане, които сме си харесали онлайн, а защо не и да ги купим. Връзката между онлайн и физически магазини става все по-сложна и комплексна, като шопингът става все по-забавен и обвързан с емоции и преживявания от всякакъв характер.

2. По-персонална онлайн реклама

Потребителят днес вижда ежедневно хиляди реклами, което го прави по-безучастен към съдържанието им. Твърде информиран е, запознат е и с много от механизмите, по които му се показва едно или друго съдържание. Това го прави недоверчив и все по-слабо сензитивен към рекламното съдържание. Следователно и спечелването му става по-скъпо. Успешен вариант е да му се предложи по-деликатно брандирано съдържание, което да го спечели с оригиналност, като се смесва органично с останалата информация, която достига до него. Персонализираното рекламно съдържание, свързано с онлайн интересите на потребителя, под формата на динамичен ремаркетинг, също е успешен начин да се свържем с клиентите си и да привлечем ефективно вниманието им. Друг формат са персонализираните мейли с информация, адекватна за клиентите ни, и поднесена в интересна и интерактивна форма.

3. Данни за потребителя като капитал

Да разполагаме с персонална информация за потребителя е все по-ценен капитал. За да убедим клиентите ни да ни предоставят личните си данни трябва да бъдем все по-гъвкави. През 2020-та ще се засили използването на лоялни програми, изпращането на персонализирано съдържание към потребителите – e-mail-и с актуални оферти, нови продукти и всичко, което би имало стойност именно за тях. Колкото по-добре познаваме клиентите си, толкова по-подходящо съдържание ще можем да им предложим, респективно ще си осигурим по-висока възвръщаемост.

4. Осигуряване на цялостно преживяване

Очакванията на клиента към пазаруването онлайн са все по-високи. Иска пазаруването в онлайн магазина ни да е комплексно изживяване, от което да получи желаната стока е само задължителният финал на процеса. Междувременно очаква да му помогнем да направи най-добрия избор, да му предложим подходящи допълнителни продукти, да му предоставяме постоянно актуална информация за пътя на поръчката му, за процеса на доставка така, че да се чувства спокоен и да изпитва доверие към нас. Пазаруването трябва да бъде организирано от нас приключение за клиента, при това безопасно и обещаващо атрактивно продължение.

5. Регулаторни изисквания

2020-та отново ще бъде белязана от законовите промени, които ще оставят своята следа и върху онлайн търговията. Темата за обработката и опазването на личните данни ще става все по-чувствителна във връзка с нормативните изисквания, а онлайн магазините определено обработват богат набор от данни, които попадат под обхвата на GDPR.

Законовите промени вече се фокусираха и върху по-ясното регламентиране на продажбите, които се осъществяват през електронните магазини. През тази година голяма част от онлайн търговците ще трябва да се запознаят и с новите специфики към вече прословутата Наредба № Н-18 и да адаптират начина си на продажба към нея.

Бъдещето на онлайн търговията през 2020-та се приближава все повече до мечтаната от потребителя услуга. Той избира, поръчва и получава всичко бързо и лесно, при това на ниска цена за доставка или пък напълно безплатно. Поощрен е по всякакъв начин да поръчва повече и повече, да вярва в електронната търговия и да се възползва все по-смело от нейните предимства. Като успешни онлайн търговци, следва да се съобразим с тези специфики и да продължим смело към новите предизвикателства, които ни очакват.

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Работно време

Уважаеми Клиенти и Партньори,

Искаме да Ви информираме, че Alpha Best работи в пълния си капацитет по всички Ваши разработки, проекти и рекламни кампании. Временно ограничаваме контактите на живо, за да спазваме препоръките за безопасност, така че всички Ваши въпроси ще се обработват по e-mail и телефон.

Бъдете здрави, грижете се за себе си и близките си, а грижата за онлайн присъствието си оставете на нас 🙂