Как да поддържаме високи онлайн продажби и през лятото

юли 19, 2021 | Електронна търговия

Юли и август са лежерни месеци на летни отпуски, плажни коктейли и морски ваканции. Не можем да ги сравним с натоварения трафик към онлайн магазина ни по време на Черния петък, Коледа и други активни периоди. Нормално е да не продаваме с такива бурни темпове целогодишно, но можем да поддържаме добро ниво на продажбите и през лятото, което ще поддържа бизнеса ни в добра кондиция целогодишно.

Атрактивни промоции

Можем да ги създадем с цел продажба на актуални летни артикули, като поощрим хората да пазаруват на мига, защото вероятно продуктите ни са им нужни именно сега. Можем и да организираме промоцията си около намаление на продукти, които не са за предназначени за лятото, но предложени с подходящата отстъпка, биха изглеждали като неустоимо предложение и сега. Така ще разчистим склада си за нови продукти и ще поддържаме нивото на продажбите си и през отпускарския сезон.

Има една характерна черта в психологията на летовника, която трябва да имаме предвид при отправянето на промоционални предложения. Почивките са разход, който излиза извън руслото на утвърдения ежедневен бюджет, така че почиващият има вътрешната нужда да компенсира, спестявайки чрез покупка на нещо друго, което именно сега е „на промоция“. Това е нашият момент – да влезем в полезрението му и да му направим неустоимо предложение.

Летен имидж на онлайн магазина

Промените в уеб дизайна влияят на емоциите на посетителите почти колкото и тези във времето навън. Лятото предизвиква въодушевление у много хора – настроени са за почивка, имат чувството, че най-хубавото тъкмо сега предстои и се чувстват на гребена на вълната. Можем да не правим промени по целия онлайн магазин, но ако имаме целева страница с летни предложения или с промоция, можем да ги представим в привлекателна лятна светлина. В зависимост от продуктите ни, можем да ги обвържем с летни теми – плаж, свободно време, барбекю, пътуване и т.н. Така ще въвлечем посетителя в сладкото усещане за мечтаната отпуска и дни на безгрижие, а това е чувство, което го предразполага да ни се довери, защото и ние сме фенове на лятото и, да, ние също разбираме от почивка и разпускане!

Лоялна програма

През лятото може не само да продаваме на нови клиенти, но и да изградим лоялност у вече пазарувалите от нас. Не бива да забравяме, че дори и с коктейл в едната ръка, в другата летовниците държат смартфона си. Докато си качват селфито във Facebook, имаме достатъчно време да ги грабнем с неустоимо предложение чрез ремаркетинг кампания. Можем да предложим на вече пазарувалите при нас промокод например с 30% отстъпка при следващата им поръчка. Така ще им напомним за себе си, за опита от приятното потребителско преживяване от онлайн шопинга при нас и ще ги приканим да поръчат отново. За да създадем усещане за ексклузивност и спешност на офертата, добре е да дадем срок, в който могат да се възползват от промокода.

Разработка на съдържание за блога

Блог статиите са доказан начин за по-голяма видимост на онлайн магазина ни. Ако продуктите ни са предназначени специално за летния сезон – чудесно, трябва просто да обърнем вниманието на клиента към тях. Ако пък не са с подчертано лятна насоченост, тъкмо в блог статията можем да ги поставим в летен контекст и да покажем на потребителите защо да се възползват от продуктите ни именно сега. Полезна информация, идеи за приложение, варианти как да ги използват точно в момента – това са посоките, в които да създаваме съдържание за блога си.

С публикуването на статия обаче не сме приключили задачата си. Трябва и да я популяризираме – e-mail маркетинга, социалните мрежи са канали, които не бива да пренебрегваме. Задачата ни е да достигнем до онези хора на плажа, на вилата, на похода в планината, тези, които в момента пътуват, и да им напомним, че нищо не им пречи да пазаруват, почивайки си. Дори и да не конвертират веднага, оставаме в съзнанието им, работейки за разпространението на бранда си. Така можем да очакваме да се върнат по-късно и да направят покупка.

Лятото е време за почивка, но и сезон, пълен с възможности за продажби. Нека само помислим за едно от важните предимства на сезона – потребителите разполагат с повече време, отколкото в работния делник и голяма част от това време прекарват на смартфоните си. Стига да сме атрактивни и отличаващи се, можем да разчитаме на продажби и от плажа, планината, колата, дори и палатката. 😊

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!