Как да започнем онлайн търговия в няколко стъпки

мар. 14, 2022 | Електронна търговия

Стартирането на собствен онлайн магазин е предизвикателно начинание – като всяко начало е свързано с опасения, страх от неизвестността, колебание пред нещо ново и непознато. Ако разпределим действията си в няколко последователни етапа обаче, това приключение далеч не изглежда толкова страшно. Нека видим кои са основните стъпки за стартирането на успешен онлайн бизнес.

Избор на продукти

На този етап трябва да си помислим какво точно ще продаваме. Успешен начин да намерим подходящата бизнес ниша е да съчетаем личните си хобита и интереси с възможностите за реализация на пазара. Ако имаме любима сфера, в която определено искаме да се развиваме, но пазарът е преситен тъкмо с подобни предложения, вариант е да я модифицираме така, че да се получат уникални продукти. Нашата стихия е дамското облекло например? Можем да се ориентираме към такова, произведено от рециклирани материали или от конкретна материя. Така ще останем в комфортната зона на интересите си, но и ще бъдем достатъчно специфични.

Бизнес концепция

Дали ще произвеждаме продуктите си сами или ще препродаваме продукти, закупени от друг търговец, е съществен момент, който да даде насока на бизнес плана ни. Вече трябва да сме започнали да мислим и за името на бранда си, тъй като от него зависи и домейнът ни. Добре е да се придържаме към кратки имена, уникални и запомнящи се. Друга важна тема е доставката, за която трябва да помислим своевременно. След като знаем какво ще продаваме, имаме представа и от какъв транспорт има нужда нашата продукция. Важно е да знаем дали са хранителни продукти, чупливи предмети, тежки и обемни стоки например – оттук насетне вече можем да мислим за възможностите за доставка – собствен транспорт, куриерска фирма и т.н.

Изпълнение на поръчки

За да можем да продаваме успешно и да имаме доволни клиенти, които да се връщат при нас и да ни препоръчват, трябва да имаме абсолютно гладък процес по изпълнение на поръчките. Тук са нужни ясни, конкретни стъпки от момента на постъпване на поръчката до изпращането ѝ към клиента и плащането ѝ от негова страна. Дали ще заявяваме ние продукта от нашите контрагенти или ще разполагаме с него на склад са важни аспекти, които трябва да сме изяснили предварително. Какви опции за плащане ще предоставим е особено важен аспект, за да знаем на какъв етап от покупката можем да очакваме постъпване на средства. Политиките ни за връщане също е добре да са ясно конкретизирани, защото са важна част от комфорта на потребителя по време на пазаруване.

Атрактивни продуктови страници

Вече е време да помислим за страниците на отделните продукти. В тях трябва да заложим изчерпателно продуктово описание, хубави снимки от различни гледни точки и към различни детайли на продукта. На продуктовата страница залагаме и добре позиционирани цена, намаление (ако има), препоръки от клиенти, атрактивен бутон Купи, предложение за комбиниране с други продукти с цел по-изгодна цена или с цел допълване на продукта. Тук основната ни цел е яснота, комплексно и потребителски привлекателно представяне, изчистен стил. Трябва да представим информацията така, че лесно и логично да водим потребителя до покупката.

Маркетинг

Във връзка с лансирането на онлайн магазина си е основополагащо да съчетаем различни дигитални маркетингови канали, за да постигнем оптимална видимост за нашите предложения. E-mail маркетинг, SEO оптимизация, Google Ads реклама в мрежата на търсене, маркетинг в социалните мрежи са задължителни елементи за разпространението на новия ни онлайн магазин. Освен това трябва да се погрижим за потребителското преживяване на сайта ни – да може посетителят да достигне до желаното взаимодействие бързо и безпроблемно. Това е изключително важна маркетингова страна на всеки уеб проект, към която трябва да погледнем от потребителска гледна точка.

Всяко начало е трудно, но когато имате добра идея, за която мечтаете, няма по-вълнуващ момент от това да я видите реализирана. Всяко сложно начинание изглежда по-лесно, когато го разделим на няколко малки и обозрими крачки – посъветвайте се с нас и ще изградим заедно дигитална стратегия за Вашия нов онлайн магазин стъпка по стъпка. Хайде, не оставяйте мечтите Ви да чакат!

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!