SEO на онлайн магазин

май 13, 2019 | AdWords и SEO оптимизация

SEO в електронната търговия не е само технически процес, чужд на потреблението. Все повече се обвързва с доверие, лесно ползване и надеждност на страницата. Това потвърждава недвусмислено тенденцията да мислим за добрите позиции в Google като заслужен резултат от качеството, релевантността и престижа на онлайн магазина.

Структура

В архитектурата на онлайн магазина винаги се придържаме към простотата и логиката. Препоръчителна е организация на съдържанието, която да позволява лесно достигане с няколко клика до търсения от посетителя продукт. Това улеснение помага за доброто потребителско преживяване, подобрява SEO оптимизацията и способства за достигане до главната ни цел – пазаруването. Хората не се интересуват толкова от началната ни страница или „За нас“, когато са настроени за шопинг. Обикновено искат бързо да открият безжичната мишка или слънцезащитния крем с фактор 30, да ги купят и да бягат към следващия обект в мрежата. Затова трябва да направим пътя им кратък и лишен от фрустрация. Този процес можем да осигурим и чрез подходящи вътрешни линкове. Те помагат на посетителя в ориентацията и показват на търсачката кое е важното съдържание на сайта ни.

Ключови думи

Правилният им подбор е определящ за всичко, което ще последва оттук-нататък в оптимизацията на онлайн магазина ни. Колко е търсена предпочетената ключова е важно, редом с това какво е търсенето ѝ и в района, в който искаме да предлагаме продуктите си. За да сме наистина точни в подбора на думи обаче трябва да проверим още нещо – как се търси предлаганото от нас сред нашите потенциални купувачи. За да разберем това, предполага се, че вече знаем кои са тези хора и къде прекарват времето си онлайн. Открием ли блог, в който обсъждат нашите стоки или подобни на тях, ще разберем как точно говорят за тях. Може да използват за тях съкращение, сравнение или тотално различно понятие. Така постепенно се приближаваме до същината – нашите най-подходящи ключови.

Дългите ключови фрази, съставени от няколко думи, даващи повече конкретика за параметрите на продукта, понякога са по-подходящи. Така е, защото от една страна търсещият по тях би бил много по-близо до нашите предложения, от друга – конкуренцията при тях е по-ниска, което благоприятства доброто ни позициониране.

Време на сайта

Знаете ли, че колкото повече време прекарва човек в един физически магазин, толкова по-вероятно е да купи нещо? А колкото повече време прекарва, държейки един продукт в ръцете си, толкова по-вероятно е да вземе именно него? По подобен начин работи и онлайн магазинът – колкото повече време прекарва посетителят на страницата, толкова по-вероятно е да купи това, което разглежда. Затова и задачата ни е да го упътим към търсеното от него и да го задържим там, като му предложим атрактивно и релевантно съдържание. Можем да го направим с привлекателни продуктови описания, ревюта, лайв чат, видео, 360-градусов поглед върху продуктите и др. Имплементирани в съзвучие с цялостната ни SEO стратегия, те ще бъдат полезни и за доброто ни позициониране.

Блог

Google има подчертана слабост към блоговете. Публикуваме ли редовно съдържание в тях, търсачката приема това като знак, че сайтът ни се развива и обогатява с нова информация. Има и чисто потребителско измерение – даваме на посетителите си повече причини да ни потърсят и съответно – да се върнат при нас отново. Сред плюсовете са повече индексирани страници, повече линкове, свежо съдържание, редовен преглед от ботовете, които отчитат всяка наша промяна. Едно от най-важните предимства на блога обаче е създаването на място, където да коментираме, сравняваме, препоръчваме определени продукти. Така даваме на клиента причини да предпочете някои от тях за сметка на други и възможност да ни опознае по-добре.

В блога могат да намерят място публикации за по-дългите ключови думи, по които искаме да се позиционираме. Невинаги разполагаме с релевантна продуктова страница или категория, по която да работим за „кучешки каишки с полускъпоценни камъни“ например, но можем да развием съответното съдържание по темата в блога си. Там също можем да поместим и сезонни теми или публикации в отговор на актуално събитие от деня – често такъв тип съдържание е по-споделяно в социалните мрежи и може да ни донесе и допълнителни ползи.

Нуждите и поведението на онлайн потребителя постоянно се променят. За да им отговорим, промените в онлайн магазина ни също не бива да изостават. Попътният вятър е на страната на този, който винаги мисли от гледна точка на един идеален потребител и това, което той би искал да получи от комуникацията с онлайн магазина ни. Крайната ни цел е заветната покупка, но покрай нея се борим и за внимание, споделяне, разбиране, лоялност… Все пак и да продаваш, и да купуваш е преди всичко човешко.

Напред

Научи повече за Ефективната SEO оптимизация

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Pin It on Pinterest