Как да изработим лого за онлайн магазин, което продава

юни 7, 2021 | Графичен и Уеб дизайн

Едно добре изработено лого трябва да бъде лесна и понятна, но изчерпателна репрезентация на бранда ни. То предава стегнато и ясно послание за това кои сме ние, какво правим и какви са ценностите, от които се ръководим. Макар и пестеливо поднесено, съдържанието в логото се предава от всеки един негов елемент, така че трябва да ги подберем разумно и премерено, за да се включат в осъществяването на голямата цел на всеки онлайн магазин – продажбите.

Стилистика

Изборът на стил сам по себе си предава послание, още преди да сме вникнали в образността и символиката. Дали избираме класика или пък нещо супер модерно, говори за посланието, което искаме бизнесът и продуктите ни да отправят. Тези послания може да са свързани с ценовата категория на продуктите ни, целевата им аудитория, усещането за опит и надеждност, които брандът ни излъчва и т.н. На който и лого стил да се спрем, от нас се очаква да реализираме целия онлайн магазин в този дух, за да постигнем завършеност и консистентност. От логото до call-to-action-бутоните трябва да предаваме непоколебимо послание за това кои сме ние, какво предлагаме, на кого и как.

Символика

Ако ще я използваме в лого дизайна си, може да заложим в нея идеята за бранда или за продуктите ни, а може и за двете едновременно. В областта на логата в електронната търговия често се спираме на различни интерпретации на пазарска количка или кошница, компютър и мишка и т.н. Рискът от такива ясни и буквални асоциации с онлайн магазина ни е в това да се слеем с потока от подобни образи. Тези символи бързо предават посланието – „това е онлайн магазин“, но има риск да не остане никаква по-трайна асоциация с бранда ни у потребителя. Вариантите тук са или да избягваме тези тривиални асоциации, или да им дадем нов и наистина впечатляващ и дори изненадващ прочит.

Цветове

Употребата и комбинацията им в дизайна може да се окаже силен подтик към решението за покупка. Различните цветове в онлайн търговията имат своето специфично въздействие върху определени типове купувачи. Ярките цветове като червеното например често се използват за намаления и промоции. Черният цвят пък се смята, че провокира импулсивните купувачи. Зеленото действа успокояващо, синьото вдъхва сигурност и надеждност – усещания, особено важни, когато ни предстои да плащаме, а още повече – когато става дума за по-големи суми.
Когато сме се насочили към определен сегмент сред купувачите, можем да заложим цветовите сигнали именно за тези хора в логото си, като, разбира се, трябва да останем верни и на бранда си. Да, наистина е сложен и комплексен процес. Затова за изработката на логото е най-добре да се доверим на професионалисти, които имат поглед към бранда, аудиторията и цялостната ни маркетинг стратегия.

Шрифт

Той сам по себе си вече е послание. Изборът му ни определя като строги, консервативни, забавни, приятелски настроени, луксозни и т.н. Наред с емоцията му, взимаме предвид и характеристики като четливост, оригиналност, комбинация между послание и шрифт. Връзката на идентичността на бранда и типографията трябва да бъде съвсем пряка, а за да бъдем конвертируеми, обезателно трябва да наблегнем и на яснотата. Потенциалните купувачи трябва да могат да „разчетат“ – буквално и преносно – посланието на бранда ни. Дали наблягаме на ексклузивността на бранда или неговата близост до потребителя и приятелска нагласа, е важно да става ясно от пръв поглед.

Логото е медия. Успешният бизнес знае как да я използва, за да предаде посланието си и да създаде правилната нагласа у купувача. Самата покупка е резултат от много фактори, чрез които се осъществява комуникацията между бранда и клиента, но първите визуални впечатления, тяхната точност и сила ни дават невероятната възможност да задържим вниманието и да останем малко по-дълго в паметта на потребителя. А това един от сигурните начини да стигнем до така желаната продажба.

Напред

Научи повече за Успешното фирмено лого

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!