Актуални тенденции в дизайна при онлайн пазаруването

юни 1, 2020 | Графичен и Уеб дизайн

С триумфа на онлайн пазаруването днес очакванията на потребителите са все по-големи – търсят не само по-добро потребителско преживяване, но и искат да бъдат развличани и забавлявани по време на шопинга. В условията на доста ограничени развлечения напоследък поради епидемичната обстановка, тези очаквания са валидни с още по-голяма сила. Нека видим няколко съвременни тенденции в дизайна и функционалностите на онлайн магазините, които могат да ни помогнат да продаваме по-успешно и по-интерактивно.

Motion дизайн и движещи се изображения

Видео, анимации, движещи се изображения – всички тези ефекти намират изражение в уеб дизайна на онлайн магазините днес. Те привличат вниманието, показват продукта по-цялостно и комплексно, като дават възможност на потребителя да го види в пълнота и да се убеди по-лесно в предимствата му. С motion дизайна продуктът придобива много по-реалистичен вид и дава възможност да си го представим по-лесно като част от бита и ежедневието ни. Такъв тип визия дава непосредствена информация нагледно на клиента, която иначе може и да изпусне в продуктовите описания. Дава му възможността да го огледа от различни страни, да види как стои в естествена среда, да си представи по-ясно реалните му размери – все предимства, които да доближат онлайн пазаруването до това в реална среда.

Атрактивни продуктови страници

Традиционно потребителят започва пътешествието си в сайта ни от начална страница и впоследствие стига до тази на продукта, който го интересува. Дори да попадне директно на продуктова страница или категория от реклама на конкретно предложение, за да придобие по-цялостна представа за бизнеса ни, трябва да посети начална страница на сайта ни или страница „За нас“. Не и ако съберем цялата нужна информация в атрактивен и синтезиран вид на продуктовата страница чрез актуалния напоследък хибрид между landing page и продуктова страница. Съвременните тенденции са именно такива –ако потребителят пропусне началната страница, да се подсигурим, че ще му осигурим необходимото взаимодействие на продуктовите. Така може да се запознае с целия ни бранд и едновременно да пазарува от една-единствена страница. А всичко това ни носи по-добро, по-бързо, по-удобно и пълноценно потребителско преживяване за клиента.

Още по-умни чат ботове

Чат ботът не е нещо ново, но съвременните софтуери в тази насока са така напреднали и интуитивни, че са направо неразпознаваеми в сравнение с предшествениците си. Технологията им е все по-усъвършенствана, така че още по-успешно изпълняват задачата си – да помагат на посетителя на онлайн магазина да взима решения за покупка. Чат ботът е бърз, на разположение е 24/7 и дава на потребителя малко от онова приятно усещане за пазаруване във физически магазин. С помощта на чат бота питаме посетителя на сайта как можем да му бъдем полезни, дали търси нещо конкретно, предлагаме му съвети, изобщо – караме го да се чувства максимално комфортно, сякаш общува с продавач-консултант от плът и кръв. Дори надграждаме това реално усещане, като го лишаваме от досадната страна в поведението на консултанта, тъй като времената на дразнещите или скучни чат ботове отминаха. Днешните са дружелюбни, готови да помогнат и са дори симпатични и приятелски настроени. Нещо повече – общуването с тях понякога е толкова зарибяващо, че потребителят „се заговаря“ с бота за по-дълго от необходимото време за пазаруване. Това подхранва доверието в бранда и изгражда добронамерени и приятелски отношения между бизнеса и аудиторията.

Интерактивна визия

Виртуална реалност, добавена реалност и още много идеи за близост до автентичното преживяване от взаимодействието с продукта можем да приложим в онлайн магазина си. Особено успешно се използва в онлайн магазините за аксесоари – шапки, очила например, в продажбата на козметика – декоративна козметика, бои за коса и др., както и на аксесоари за дома и обзавеждане. Такъв тип визуализации все по-смело ще навлизат в живота ни и ще са все по-приложими в помощ на по-лесния ни и информиран избор при пазаруване в онлайн магазин. А и да не пропускаме факта, че правят пазаруването по-забавно и увлекателно, освен всички останали предимства.

Колкото повече напредва електронната търговия, толкова по-човешки измерения придобива. Актуализацията в тази сфера все повече се ориентира към това как се чувства клиентът. Брандът придобива „човешко лице“ и става все по-близък до своята аудитория. Да накараме клиента да ахне и да установим истинска връзка с него вече може да се случва едновременно. Това е още по-важно днес, когато онлайн шопингът става най-препоръчителният начин на пазаруване. Спокойствието, сигурността, комфортът на потребителя са наша първостепенна задача, като същевременно трябва да се стремим да му осигурим приятно прекарване, докато добавя продукти в количката си.

Напред

Научи повече за Успешните сайтове

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!