Дигиталният маркетинг в социалните мрежи през 2020
ян. 13, 2020 | Социални мрежи
Промените в областта на маркетинга в социалните мрежи се случват постоянно, така че се иска непрекъснато да осъвременяваме методите си на работа, за да не изостанем от конкуренцията. Нека видим на какво да обърнем по-специално внимание в началото на 2020-та.
Директни съобщения
Във Facebook директните съобщения работят успешно за провокиране на доверие у потребителя. Той вече има навика да общува по този начин със своите приятели и „да си чати“ с бранда ни е признак на сближаване. Предметът на комуникацията може да е директна поръчка, оплакване, въпрос относно доставката / методите на плащане и т.н. Ако даваме на потребителя си постоянна поддръжка и своевременни отговори на въпросите, удовлетворението от бранда ни расте, а преградата помежду ни намалява.
Пазаруване
Публикации с директна възможност за пазаруване улесняват потребителя да осъществи мигновено взаимодействие. Бутонът Shop now във Facebook, който се залага в публикацията, не е ново явление, но става по-популярен и се използва все по-често. Да пазаруваме без да напускаме приложението или сайта на социалната мрежа цели да намали стъпките в процеса на пазаруване и да го облекчи максимално. При шопинга във Facebook изоставените колички са много по-малко, а доволните ни клиенти, които пазаруват бързо и много по-лесно са все повече и повече.
Емоционален анализ
Публикациите ни често срещат по-многопластова реакция от харесвам / не харесвам. Да разберем нюансите на отношението на потребителите означава да вникнем в това дали и какво точно ги привлича и отблъсква. Може да харесват продуктите ни като цяло, но да не са доволни от нещо малко в тях, което ги дразни. Инструментите, които анализират нагласата към бранда, включват наблюдение на това какво казват хората за нас на различни езици, включително и разговорните варианти, емоджитата, които ползват и т.н. С подобна информация можем да настроим по-фино търговските си и маркетингови стратегии, както и съдържанието си.
Автоматизации
Както и в разчитането на емоции, и тук изкуственият интелект оказва несравнима помощ в работата на рекламния специалист. Фините настройки на рекламните кампании все още е по-добре да се правят собственоръчно, но оптимизацията на рекламите с цел най-доброто им представяне и разпространение могат да се подпомогнат от бота. Когато работата на изкуствения интелект се съчетае с професионалния анализ на специалистите, желаните резултати са на една ръка разстояние.
Видео канали
Освен видеата от типа Как да… все по-разпространена практика е в брандираното видео съдържание да се засягат и по-лични теми, които да ангажират потребителското внимание. Например да споделим случка от ежедневието си, да пуснем Live от някое важно за бизнеса ни събитие, до което не всеки има достъп, а защо не и от концерт или парти, на което сме с екипа си. Да разнообразяваме видео съдържанието е тенденция, която тепърва ще се развива все повече занапред, затова нека започнем да мислим как да направим личен прочит на този рекламен похват отсега.
Млада аудитория
Поколението, родено около 2000 г., е важна част от днешния пазар. Те пазаруват предимно онлайн, имат респектиращи познания в дигиталната среда, а комуникацията с тях е специфична. Те са изключително чувствителни към автентичността. Улавят фалша отдалеч, държат на прозрачността и е трудно да бъдат ангажирани чрез стандартните рекламни стратегии. Държат на поверителността на данните си и следят тя да не бъде накърнена. Търсят разнообразие и информация, поднесена с чувство за хумор. Ако искаме да се позиционираме добре сред тях, трябва да вземем предвид тези особености и да създадем съответната рекламна комуникация с тази специфична група.
Ако трябва да обобщим тенденциите за следващата година, то те са едновременно и по-човешки, и по-технически. Трябва да анализираме по-задълбочено емоционалния тон на потребителите и да автоматизираме това, което можем, за да имаме ресурса да се обърнем с диференцирано съдържание към различните си аудитории. Ако спазим тези основни насоки, можем да сложим началото на една шеметна за бизнеса ни 2020-та година.