Dark mode и приложенията му в дизайна

авг. 24, 2020 | Графичен и Уеб дизайн

Dark mode е съвременна тенденция в уеб дизайна, която прави екрана по-щадящ за очите, спестява батерия и дава много интересни дизайнерски възможности за това как да отличим съдържанието си и да го направим атрактивно. Нека видим на какво да обърнем внимание, за да създадем оригинален дизайн в съчетание с оптимално потребителско преживяване.

Кога да изберем Dark mode

Dark mode не е универсален избор. Ако на бранда ни се налага да ползва широк спектър от цветове например, по-добре да не се насочваме към Dark mode, тъй като при него само определен набор от цветове изглеждат добре. Има бизнеси, които пък са изключително подходящи за Dark mode. Такива са например тези в областта на нощния живот и забавленията. Посланията при тях са смели и пълни с енергия, което ги прави перфектни за тъмния режим.

Не бива да забравяме, че Dark mode все пак носи и едно малко по-сериозно усещане и в известна степен може да повлияе леко меланхолично на настроението. Така че ако брандът ни е вдъхновяващ, свързан с природата, духа, мотивацията, тъмните цветове не са най-доброто решение. Препоръчваме преди всичко да опознаем много задълбочено аудиторията си, за да решим дали Dark mode ще бъде подходящ за нашия уеб сайт.

Послание за лукс и мистерия

Тъмният режим може да предава силно послание – внушава усещане за мистерия и тайнственост, което може да е точно това, от което има нужда брандът ни. Особено ако предлагаме луксозни стоки например, усещането за ексклузивност може да се подчертае отлично с Dark mode. Той може да бъде ярък статусен символ и да вмени идеята за лукс и охолство. Привлича вниманието и любопитството и кара потребителя да търси и открива още и още в дизайна.

Как да използваме Dark Mode

Нека видим и кои са добрите практики в Dark mode дизайна и как да се придържаме успешно към тях:

  • Умереност

Както в печатарската индустрия хартията в книгите не е снежнобяла, за да не е твърде силен контрастът с черните букви, така и Dark mode трябва да бъде умела комбинация от сиви тонове в съчетание на по-малко наситени цветове. Не бива да се впускаме в „твърде Dark“ mode, защото рискуваме да навредим на доброто потребителско преживяване.

  • Подходящ контраст

При разработката на Dark mode дизайна не можем просто да сменим фона от светъл с тъмен. За да го направим наистина успешно и професионално, трябва да нагодим всички използвани цветове към новия режим, за да въздействат на аудиторията и да създават цялостно хармонично впечатление. Може да се наложи да променим малко палитрата от цветове на бранда си като цяло – на светъл екран синьо или червено стоят по един начин, но на тъмния фон вече въздействието им се променя. Добро решение е да използваме цветове, в които е добавено малко сиво или бяло, за да постигнем един хармоничен вариант.

  • Минимализъм

Трябва да имаме предвид, че всеки текст привлича вниманието дръзко на тъмния фон и рискуваме да се получи страница, претрупана от съдържание, която отправя твърде много послания към потребителя. Затова можем да помислим да оптимизираме посланията си, като се спрем на по-малко, но по-категорични текстове.

  • Възможност за избор

Не сме готови за цялостна промяна? Можем да дадем възможност на потребителя да избира кой от двата режима да ползва – светъл или тъмен, като дори му дадем опция за обратна връзка, за да ни сподели кой повече му допада. Така ще разберем доколко успешно сме се справили с новия ни Dark mode, но и трябва да имаме предвид, че превключването между двете опции, ще е по-сложна за изпълнение задача.

Да преминем на „тъмната страна“ днес означава да прегърнем една актуална и интересна тенденция, дори и да бъдем малко по-„еко“ (поради способността на режима да пести батерия). Нека приемем това предизвикателство, защото тъкмо в мрака на Dark mode можем да блеснем с яркия пламък на креативността си.

Напред

Научи повече за Успешните сайтове

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!