Как потребителят избира откъде да пазарува

май 9, 2022 | Електронна търговия

Има безброй фактори, понякога най-неочаквани и ексцентрични, които могат да накарат един потребител да избере дали да пазарува от нашия онлайн магазин. Нека разгледаме някои от основните причини, които могат да приканят интернет потребителите да се превърнат в наши клиенти и да ни помогнат да изградим у тях лоялност към бранда ни.

1. Добри позиции в Google

За да бъдем забелязани изобщо и да участваме в процеса по проучване от страна на потребителя, трябва да бъдем на предни позиции в резултатите от търсенето в Google. Можем да го направим чрез SEO оптимизация или Google Ads реклама в мрежата на търсене например – важното е да сме добре позиционирани, за да могат онлайн потребителите да ни открият лесно и да взаимодействат с бизнеса ни.

2. Качество

То си остава основен стимул за избора на един бранд пред друг. За да бъдем убедителни в защитата на качеството си в онлайн магазина си, добре е да го обвържем с ценностите на бизнеса си като цяло. По този начин ще подчертаем, че високото качество е съществена част от нашата мащабна визия за развитие на продуктите и услугите ни. Така ще насърчим потребителите да станат наши клиенти и да ни препоръчат на свои приятели. Можем да поставим акцент върху качеството в различни аспекти на дигиталния ни маркетинг – при организиране на промоции, в публикации в социалните мрежи, e-mail маркетинг и др.

3. Добра цена

По важност цената безспорно е сред водещите фактори при взимане на решение за покупка. Не е задължително да бъде ниска, а по-скоро – справедлива и добре обоснована. Когато е уместна и убедително обвързана с качеството, то тя успешно предава посланието, че продуктът „си струва“. Силно впечатление създава също, ако посочим защо цената е точно такава. За целта можем да наблегнем на използваните за изработката на продуктите ни суровини, обработката им, транспорт, социална отговорност, екосъобразност, допълнителни екстри и др. Всичко, което може да допринесе за убедителността и справедливостта на цената ни, може да се посочи по атрактивен начин в онлайн магазина ни.

4. Репутация

Днес онлайн потребителите отделят повече време да четат ревюта откогато и да било преди. Затова мнението, изразено за нас в дигиталното пространство, е особено важно. Присъствието ни в класации – създадени от потребители, от медия или от друг източник – също са важен мотиватор за взимане на решение. Коментарите за нас във форуми, в социалните мрежи и други онлайн канали са част от комплексната представа, която си изгражда за нас потребителят и която в днешно време играе изключително голяма роля за решението за покупка. Не е задължително навсякъде да ни хвалят, но е важно да знаем къде и какво пишат за нас, както и да реагираме на казаното.

5. Обслужване

Продуктът сам по себе си привлича с високото си качество, но за да задържим един клиент, е нужно наистина да го впечатлим и да му вдъхнем доверие в бизнеса си във всяко едно отношение. Това включва да отговаряме на въпросите му от всякакво естество, да намаляваме тревогите и съмненията му, да реагираме, когато се яви проблем в дадено звено от процеса на поръчка, доставка, плащане, връщане и т.н. За да се справим с тази понякога напрегната кореспонденция, е важно да инвестираме в компетентен и мотивиран екип, който не само да отговаря на запитвания, но и да реагира ангажирано на позитивни реакции и на недоволство.

Онлайн потребителят има океан от възможности пред себе си. За да стигне до нас, трябва да направим всичко възможно първо да ни забележи. Оттам-насетне трябва да го убедим, че сме най-доброто решение на база цена/качество, отношение към клиента, препоръки, реноме и др. Затова трябва да се стремим към пълноценно, комплексно впечатление за бизнеса ни, което включва продуктите ни, но и нас самите като хора, които имат определени ценности, върху които изграждат своя бранд.

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!