Какво се случва, когато копират съдържание от сайта Ви

окт. 29, 2018 | AdWords и SEO оптимизация

Работите усилено върху съдържанието на сайта си, правите го експертно, оригинално, атрактивно, информативно, съобразено със SEO. Наслаждавате му се, поместено на сайта Ви. Отваряте сайта на конкурента, за да увеличите удоволствието, като сравните с неговото съдържание и… виждате собствения си текст там. В най-добрия случай поне са заменили името на Вашата фирма с това на тяхната, но всичко останало е 1:1, а горките Ви копирайтъри трябва да започнат всичко отначало. Дали?

Накратко – не. Нека започнем с уточнението, че кражбата на съдържание е казус на авторското право, но и проблем за SEO оптимизацията на сайта Ви. Алгоритмите на Google са чувствителни към оригиналността и за да имате възможност за добри позиции в резултатите, съдържанието Ви трябва да е чисто и просто: Уникално. Това качество предполага неговата стойност и това, че имате с какво да допринесете в полето на световното знание и съответно – можете да бъдете в полза на потребителя. Затова появата на текста Ви на други сайтове може да Ви раздели с добрите позиции в търсачката. Да разгледаме различните ситуации на заимстване на съдържание и какво може да се предприеме.

Вторична публикация

Доста сайтове публикуват новини / блог постове от други сайтове. За да можем да говорим за „коректно цитиране“, трябва да има линк към Вашия сайт. Може да се добави и като пояснение – нещо от сорта на „Този текст беше публикуван първо в https://…“. Така Google разчита линка и разбира, че текстът идва от Вашия сайт и това не вреди на позиционирането Ви.

Copy / Paste

Когато забележите, че текстът Ви е чисто и просто копиран и представен за собствен, вече говорим за сериозен проблем. Забележите ли, че линк към Вашия автентичен текст липсва, можете да пишете на администраторите на насрещния сайт просто да го добавят. Често се случва да не са искали да Ви ощетят, а просто да имат доброто желание да направят изключителните Ви открития достояние на аудиторията си. Ако пропускът им е поради неинформираност за правилата при публикуване на чужд текст, твърде вероятно е да поправят грешката си.

Кражба на съдържание

Намеренията на отсрещната страна може и да не са безобидни. Тогава вече може да се говори за кражба на интелектуална собственост и е добре да търсите авторските си права. Можете да попълните молба към Google да разгледа случая. Ако удовлетвори молбата Ви, търсачката взима мерки срещу сайта, който Ви ощетява, и може да премахне копираното съдържание. По наши наблюдения, случаите се разглеждат бързо и мерките се прилагат в кратки срокове.

Ползване на визуални материали

Друг много типичен начин за кражба на съдържание е ползването на снимка/илюстрация. Ако тя е Ваша интелектуална собственост, а се ползва в чужда публикация в сайт, YouTube, социалните мрежи и др., можете да докладвате това, а прилаганите от Google мерки са да премахне цялата публикация. Видите ли подобно нещо, обърнете се първо към публикувалите Вашия визуален материал, а ако не реагират – и към хостинг компанията.

Живеем в благодатно време на лесен достъп до произведения на интелектуалния труд. Трупаме знания и постоянно създаваме съдържание, като копираме, споделяме, цитираме. Това е нормалната съвременна комуникационна ситуация, затова не е трудно да изпаднете в положение на жертва (или дори на извършител) на заимстване на чуждо съдържание. Съветваме Ви да предприемете всички стъпки да се защитите, но не забравяйте да интерпретирате инцидента и като комплимент – авторитет сте в областта си и сте създали ценно съдържание. Пазете го и продължавайте в същия дух.

Напред

Научи повече за Ефективната SEO оптимизация

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Pin It on Pinterest