Как да превърнем трафика към онлайн магазина си в продажби
фев. 17, 2020 | Електронна търговия

Както и във физически магазин, така и в онлайн магазина, можем да имаме стотици посетители, които се задържат кратко или дори задълго на страниците ни, но без да пазаруват. Понякога имат нужда само от едно леко побутване, за да се превърнат от посетители в активно пазаруващи. Ето и няколко техники, с които можем да оптимизираме този процес.
Интерактивна начална страница
Често от нея посетителите ни решават дали да станат наши клиенти, затова трябва да изглежда преди всичко професионално. Това предполага да имаме специално изработено лого, силна бранд идентичност с определени шрифтове и цветове, визуализациите ни да с високо качество, текстът ни да е лесен за четене и още повече – за сканиране. Снимките още от самото начало трябва да грабват вниманието. Потребителите съдят по тях за качеството на продуктите ни, които не могат да видят на живо. С подходящи и въздействащи модули и послания трябва да предизвикваме посещение на продуктовите категории или страниците на актуалните ни предложения и промоции.
Лесна навигация
За да разберем дали нашата наистина е такава, нека опитаме да разгледаме магазина си като нов посетител. Не бива да забравяме, че нашите посетители не влизат за пръв път в онлайн магазин. Има неща, които непременно очакват да видят, като лесно меню за навигация например. Важно е максимално бързо да се достига най-вече до продуктите и актуалните ни предложения, да има лесен достъп до ЧЗВ, подробности за доставката, таблица с размерите и др.
Стойностна информация
Не бива да забравяме основната идея – трябва да бъде насочена към целевата ни аудитория. Освен това, трябва да ориентира добре посетителите в онлайн магазина ни защо и как да пазаруват от нас. Количеството текст трябва да е добре премерено и балансирано, за да не отегчим посетителите си. Даже да разказваме историята на бранда си, която е важна част от нашия бизнес, трябва да бъдем пестеливи на думи и да не претрупваме страницата с текстово съдържание, а да заложим и на атрактивните визии. Трябва да балансираме думи и снимки така, че когато потребител посети сайта ни, да си каже – „Това е идеалното място за мен“.
Присъствие в социалните мрежи
Не е нужно да сме навсякъде, но в мрежите, в които присъстват нашите потребители, е добре да се позиционираме. Понякога ни намират онлайн именно там, преди да стигнат до уеб сайта ни. Комуникацията през социалните мрежи участва в решението за пазаруване, така че трябва да предлагаме актуално и ангажиращо съдържание там, както и да показваме, че сме активни и готови за взаимодействие.
Ефективен анализ
Да разберем в кой момент губим посетителите си е от решаващо значение, за да подобрим комуникацията, която осъществяваме тъкмо на този етап. Ако например се задържат задълго на сайта ни, но не добавят в количката, то може да е необходимо да променим например бутона „Добави в количката“ като дизайн или цвят. Изоставените колички, които са често срещан проблем, можем да достигнем с e-mail маркетинг, в който да предложим на потребителя атрактивен промо код. Ако проблемът е в цената на доставка или в начина на плащане, това обикновено се разбира, ако са изоставили процеса на пазаруване на финалния етап. Можем да преодолеем проблема с по-атрактивни цени за доставка и с максимално лесен чек-аут процес.
Динамичен ремаркетинг
Все по-рядко решението за пазаруване се взима при първото посещение на онлайн магазина. Често за това е необходимо известно напомняне. Можем да ползваме например Google Ads или Facebook за целта. Освен напомнянето, можем да предложим и по-атрактивни условия в този момент – намаление от цената, безплатна доставка и т.н. Нека покажем на краткотрайния гост на сайта ни, че не сме го забравили и бихме искали да се върне при нас и да пазарува, като му предложим отново продуктите, които е разглеждал.
Ако разпознаваме някои от слабостите си в тези редове, можем с няколко лесни промени да направим комуникацията с потребителите по-печеливша. Ако отново не осъществяваме желаните продажби, трябва да се запитаме дали предлагаме правилните продукти на правилната аудитория, дали сме в подходящата ниша, дали имейлите ни са достатъчно грабващи и т.н. И да не забравяме, че един онлайн магазин винаги е незавършен и трябва постоянно да усъвършенстваме неговото представяне.