Предпразнични SEO трикове за успешни продажби

дек. 7, 2020 | AdWords и SEO оптимизация

Празниците са време за подаръци, а съответно и за продажби, както и за SEO оптимизация. За да имаме един печеливш шопинг сезон, трябва да влезем в резултатите на коледните онлайн купувачи. Нека видим какви промени да направим по електронния си магазин, за да продаваме успешно по Коледа и Нова година.

Ключови думи

Тук можем да помислим за това с кои думи е добре да влезем на първите места в резултатите. Трябва да сме наясно кои продукти или категории биха се продавали добре по празниците и да работим върху ключовите думи, които могат да отведат потребителите до тях. Празничното пазаруване има една особеност – често потребителят не знае какво точно търси, затова има смисъл да работим по ключови думи като „подарък за мъж“, „коледен подарък“, „коледен подарък за колега“ и т.н. Ако пък имаме коледна промоционална кампания, можем да заложим словосъчетания, които включват продуктите ни в комбинация с думи като намаление, отстъпка, промоция.

Добре е да подберем ключовите си думи освен според това кои са подходящи за коледните празници и според това кои от тях ни носят добра печалба. Дребните артикули, допълнителните екстри към продуктите ни (например зарядни устройства на смартфони) не е необходимо да попадат във фокуса на предколедната ни SEO стратегия.

Мета съдържание

За да направим предложенията си максимално релевантни, можем да помислим да актуализираме съдържанието си спрямо коледната тематика. В мета описанията си, както и в заглавия и подзаглавия, можем да поставим думи, пряко свързани с подаръци, промоционални предложения. Освен че ще спомогнат за доброто ни позициониране по коледните търсения, ще направят резултата ни актуален и атрактивен за кликане в страницата с резултати от търсенето. Текстово мета описание, което съдържа думи и изрази като „най-подходящият коледен подарък за тийнейджъри“ или „коледно намаление на избрани продукти за Нея“ например, биха насочили потребителя, че може да открие на линка нещо подходящо.

Локални резултати

Всяка Коледа има кампании, които ни окуражават да пазаруваме от местни производители, търговци, доставчици на услуги. В настоящата ситуация на пандемия темата е още по-актуална. Ако имаме онлайн магазин за сладкиши например, можем да работим по SEO оптимизация за града / района, където можем да обслужим клиентите си. Да се пазарува на местно ниво не значи непременно да се пазарува на място във физически обект, както често се предполага. Напротив, напоследък дори малкият местен бизнес работи изключително с доставки, така че можем да работим на локално ниво с увереността, че клиентите ще ни се доверят.

Изчерпана наличност

Ако сме се справили добре с позиционирането си в Google, шопингът върви успешно и е съвсем естествено някои от продуктите ни да се изчерпват. Разочарованието на клиента от това, че някой го е изпреварил, винаги е неприятно, но все пак можем да помислим да пренасочваме потребителя към сходен продукт. Или да го информираме с поп-ъп например кога артикулите отново ще бъдат в наличност. В периодите на интензивно пазаруване, както се случва по Коледа, управлението на изчерпаните продукти трябва да се преценява много внимателно. Разочарования от такъв характер са способни да отблъснат клиента от нашия бранд, ако не ги менажираме навреме, с такт и с креативност.

„Най-хубавото време от годината“ може да бъде наистина страхотно за бизнеса ни, ако работим прецизно и предвидливо. За да можем да реализираме успешни продажби по празниците обаче, не бива да разчитаме само на една коледна кампания, а да работим по SEO и всички наши маркетингови канали целогодишно. Така ще можем да реагираме на всяка извънредна ситуация и на всеки повод за по-активен шопинг.

Напред

Научи повече за Ефективната SEO оптимизация

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!