Как да изберем правилната социална мрежа за бизнеса си

сеп. 16, 2019 | Социални мрежи

Социалните мрежи са едни от най-успешните маркетингови полета, където да насочим рекламните си усилия, за да представим своя бизнес. Всяка от тях има свои закономерности и особености за консумиране на съдържанието. Как да изберем подходящата за нас, е въпрос, свързан с бизнес целите ни и с аудиторията, до която искаме да достигнем.

Бизнес цели

Основното разграничение тук е дали бизнесът ни е ориентиран B2B или B2C. Ако сме насочени към бизнеса, LinkedIn е платформа, която заслужава нашето внимание. Когато искаме да завладеем сърцата на крайните потребители, Facebook и Instagram са нашите най-подходящи трибуни. Там видимостта е добра, има висока степен на взаимодействие и предизвикват визуална ангажираност. Емоционалният отклик е много висок, тъй като потребителите и в двете социални мрежи са в приятелската си среда и това прави тона на общуване, реакция, споделяне, доста по-непосредствен.

Продукт / услуга

Важно е да се водим от продукта или услугата, които предлагаме. Избираме своето място според това кое от тях би било най-печелившо за нас. Ако сме малък бранд, фокусиран върху директно взаимодействие с клиента, най-добре да се спрем на Instagram или Facebook. Ако искаме да съберем голяма потребителска база с по-подробни данни за потенциалните ни бизнес клиенти, LinkedIn дава доста възможности за изява.

В зависимост от конкретната насоченост на бизнеса ни също има някои общи положения. Например в Twitter комуникацията с клиенти и обратната връзка върви много добре. Брандове, свързани с пътуване, хотелиерство и ресторантьорство, развлечения, от друга страна, са добре представени в Instagram, тъй като там успешно привличат с атрактивна визия.

Конкуренция

Ако сме от достатъчно дълго време на пазара, следим поне няколко преки топ конкурента. Набелязваме някои от тях и разглеждаме представянето им – в кои мрежи се изявяват, колко често публикуват, какво съдържание, какъв отзвук предизвиква то. Така ще си направим изводите дали / какво работи за нашата бизнес ниша и решаваме дали да се придържаме към стила на публикациите и интеракцията им с клиентите или се разграничаваме от тях, като отчитаме грешките им.

Демография

Познаването на аудиторията ни предполага да сме наясно с тяхната възраст, пол, местоживеене. Ако ни липсва такава информация, трябва да си я набавим, като ги изследваме внимателно. Така ще можем да направим информиран избор за социална мрежа. Не бива да се отклоняваме от основната си цел – да се изявим там, където е идеалният ни потребител, а не да се позиционираме там, където ни е най-лесно и познато.

Във възрастов аспект има широко разпространено схващане, че потребителите до около 30-годишна възраст са в Instagram, а след тази граница – във Facebook. Нека приемаме тези условности с идеята, че потребителите не са фиксирани в една платформа веднъж и завинаги, а съзряват и се променят в нея, така както и самата тя се изменя с особеностите на своите ползватели. Така че мисленето в перспектива изисква от нас да вземем предвид факта, че днешните 30-ина годишни потребители на Instagram след няколко години ще са близо до 40-те, така че възрастовата диференциация ще продължи да се модифицира.

Добре е да помним, че всичко, което публикуваме, оставя трудно заличима дигитална следа. Затова трябва да се стремим към безупречно качество и консистентно съдържание, което да не се притесняваме да оставим в бъдещето, свързано с нашия бизнес. Затова най-разумно е да делегираме представянето си в ръцете на професионалисти, които разбират едновременно нуждите на нашия бизнес и особеностите на социалните мрежи.

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Работно време

Уважаеми Клиенти и Партньори,

Искаме да Ви информираме, че Alpha Best работи в пълния си капацитет по всички Ваши разработки, проекти и рекламни кампании. Временно ограничаваме контактите на живо, за да спазваме препоръките за безопасност, така че всички Ваши въпроси ще се обработват по e-mail и телефон.

Бъдете здрави, грижете се за себе си и близките си, а грижата за онлайн присъствието си оставете на нас 🙂