Как да правим SEO оптимизация на продуктови категории

апр. 5, 2021 | AdWords и SEO оптимизация

Да подобрим видимостта си в резултатите от търсенето чрез оптимизация на продуктови категории от онлайн магазина си може да бъде изключително успешен подход за увеличаване на продажбите. Позиционираме ли се на водещи места по важна за нас категория, можем да разчитаме на това, че ще ни открият потребители, които са по-близо до решението за покупка. Нека видим как да заемем добри позиции със SEO оптимизация на продуктови категории.

Особености на продуктовите категории

Целта на този тип страница е да представя на посетителя определена категория продукти, като го приканва да пазарува. Тя съдържа продукти, обединени по даден признак, като ги представя с качествена визуализация чрез снимки. Придружени са от име на продукта и евентуално кратко продуктово описание. Тъй като основната цел на страницата е да отведе потребителя към продуктите и шопинга, не бива с оптимизацията ѝ да пречим на пътя му към желаната покупка. Добре е да не нарушаваме семплата ѝ структура и да се придържаме към принципите за оптимален UX.

Подбор на ключови думи

Принципът за подбор на ключови думи за SEO на продуктова категория следват познатите ни правила. И тук следим за това да имат търсене в мрежата на Google, да извикват релевантни конкурентни резултати от нишата ни и др. Много съществено условие е да подберем транзакционни ключови словосъчетания – това са думите, които използват потребителите, за да се насочат директно към покупка. Често представляват комбинация от името на категорията ни и думи като „цена“, „намаление“, „купувам/купи“ и др. Ако успеем да селектираме подходящите думи от този тип, можем да очакваме, че ще сме една крачка по-близо до нашите потенциални клиенти.

Разработка на SEO текст

След като вече сме подбрали ключовите думи, по които да оптимизираме, можем да преминем към разработката на съдържание за страниците на продуктовите категории. Много е важно да се придържаме към мярата, защото твърде голям обем съдържание може само да навреди на дизайна, който трябва да пазим доста изчистен и семпъл, за да изпълнява функцията си да продава. Добре е да подготвим текст, който да се разпредели на няколко „порции“ за различни места в сайта. Той може да бъде кратко представяне на категорията, което да е достатъчно информативно и оригинално, за да ни отличи от конкуренцията и да представи нашите предимства чрез атрактивен и лаконичен стил. Можем да го обогатим и със стегнати гайдове с насоки за пазаруване, ЧЗВ и друга информация, която да подтиква към шопинг.

Основни принципи за SEO на продуктова категория

Освен доброто текстово съдържание, разработено съобразно подходящите ключови думи, които продават, добре е да помислим и за оптималното му разпределение на страницата. Можем да разположим известна част от него под продуктите, а също и да ползваме бутони Виж повече, за да го поместим равномерно в страницата, а и да бъде лесно за преглед. Подзаглавията допринасят много за четивността на текста, като освен това ни помагат да разположим ключовата дума и на други важни позиции в съдържанието. Въпреки желанието ни да се позиционираме по дадена ключова дума, трябва да внимаваме да не ни подведе да я заложим прекалено много пъти в страницата, защото това само би навредило на резултатите ни.

Добре е да наблегнем и на вътрешната структура на линковете в съдържанието, като заложим линкове в онлайн магазина си към категорията, която оптимизираме. Препоръчително е усилията ни да надскочат границите на самия онлайн магазин и да поработим и по off-page оптимизация с линк билдинг, в който да насочваме към конкретната категория.

Това са, разбира се, само част от елементите на SEO оптимизацията на продуктова категория. За наистина сериозен и траен успех, трябва да приложим комплексни практики, с които да подобрим представянето на сайта си в много и различни направления. Важно е в този процес да не забравяме, че каквито и промени да предприемем, наред с доволни Google ботове, целим още повече доволни потребители, така че трябва да мислим за SEO и за UX като за едно цяло.

Напред

Научи повече за Ефективната SEO оптимизация

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!